امام جمعه نیر:

دست نیازمندان را باید گرفت

در مکتب اسلام نباید فاصله بین اغنیا و فقرا به حدی باشد که عده‌ای به خود اجازه بدهند تا روز به روز ابعاد این فاصله و تبعیض نیز زیادتر شود.
کد خبر: ۸۶۴۶۲۶۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه شهر نیر اظهار کرد: در کنار جلوگیری از تخریب‌کنندگان مواهب خدادادی باید همه در کاشت درخت، غرس نهال، به عنوان یک حرکت خیرخواهانه و خداپسندانه ورود پیدا کنند.

وی با یادآوری اینکه در دین مقدس اسلام کاشت درخت و حفظ و صیانت از آن به عنوان یک امانت الهی مورد تاکید و توجه قرار گرفته است افزود: درخت و فضای سبز حیات طیب و پاک و طاهری است که همه باید از اصل و ماهیت واقعی آن حراست کنند.

امام جمعه شهرستان نیر به هفته احسان و نیکوکاری و دستگیری از مستمندان و فقرای جامعه اشاره کرد و گفت: در مکتب اسلام نباید فاصله بین اغنیا و فقرا به حدی باشد که عده‌ای به خود اجازه بدهند تا روز به روز ابعاد این فاصله و تبعیض نیز زیادتر شود.

مقدسی متمکنین جامعه و بازاریان را به رعایت حال افراد کم توان مالی فراخواند و گفت: در نزدیکی عید باستانی ایرانیان قرار داریم و همه باید سر سفره خود برای اهل خانواده روزی پاک و حلالی را ببرند و از این روزی پاک و حلال می‌توان در دستگیری از فقرا و نیازمندان بیشتر کمک گرفته و بهره برد.

وی به برگزاری انتخابات باشکوه مجلس خبرگان و شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات هفت اسفند با حضور باشکوه مردم نشان داد که تمام فتنه‌گری‌ها و حرکت‌های نیرنگ‌گونه دشمنان محکوم به شکست است.

امام جمعه شهرستان نیر پایان رقابت‌ها و آغاز رفاقت‌ها را ضروری خواند و گفت: نباید عده‌ای با ادامه رقابت‌ها به ایجاد اختلاف و دامن زدن به برخی دودستگی‌ها کمک کنند بلکه باید همه در راستای پیگیری مطالبات عموم مردم با جان و دل تلاش کنند.

مقدسی انتخابات هفت اسفند را مایع عزت ایرانیان و در نقطه مقابل اسباب شرمندگی استکبار جهانی توصیف کرد و یادآور شد: این انتخابات نشان داد که ملت در صحنه هستند و هیچ وقت پشت انقلاب و عظمت روبه جلوی آن را خالی نمی‌گذارند.

وی آرای بالای مردم را به نظام و لبیک به دعوت رهبری را بیان کرد و افزود: برنده اصلی این انتخابات مردم متدین ایران اسلامی هستند که با حضور خودشان خواب آشفته دشمنان را آشفته‌تر و حیله‌های متعدد آنها را در صحنه‌های مختلف نقش بر آب کردند.

ارسال نظرات