امروز دانشگاه فنی امیرکبیر اراک میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۸۶۴۶۳۱۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مراسم تشییع شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز پانزدهم اسفندماه با حضور گسترده مردم اراک برگزار شد. امروز سرزمین آفتاب رنگ‌وبو و حال‌وهوای ویژه‌ای به خود گرفته و دریای عظیم مردمی بار دیگر عشق به شهادت را برای جهانیان به نمایش گذاشته است.

مردمی که از همان دقاقی اولیه در میدان حافظیه اراک حضور پیدا کرده بودند تا در مراسم تشییع این دو شهید گمنام شرکت کنند، مردم با شعارهای "الله اکبر، یا حسین، این گل پرپر از کجا آمده از سفر کرببلا آمده و شهدا شرمنده‌ایم" در طول مسیر عشق و ارادت خود را به شهدای 8 سال دوران دفاع مقدس نشان دادند.

مردم با حضور خود بار دیگر نشان دادند که با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و شهدا تجدید بیعت کرده و همواره در مسیر انقلاب حرکت کرده و این امانت را خود حراست خواهند کرد.

وقتی به چشمان حاضرین نگاه می‌کردی، اشکی در چشمانشان حلقه زده بود و شوقی در چشمانشان موج می‌زد، انگار همه‌ چشم‌انتظار حضور شهدا بودند، چشم به تابوت شهدا دوخته بودند گویی می‌خواستند پیام شهیدان را پاسخ گویند ولی بغض در گلویشان مانع می‌شد.

می‌خواستند بگویند اگر شما جان خود را نثار انقلاب و ولایت کردید ما نیز در مسیر شما خواهیم بود، جوانانی که در مراسم حضور داشتند از برق نگاهشان می‌شد دریافت که امده بودند تا بگویند شهدا دیدید که با حضورمان در انتخابات هفته گذشته چگونه بار دیگر به دنیا ثابت کردیم که راه شهدا را فراموش نکرده و حافظ استقلالی و آزادگی هستیم که شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس برایمان به ارمغان آورده‌اند.

مادری خمیده در این مراسم حضور داشت و به یاد فرزند شهید خود که هنوز چشم به راهش بود آمده بود تا از این لاله‌های پرپر سراغ همرزم دیگرش را بگیرد، فرزندی که برای خوشبختی و آسایش هم وطن خویش رفت بی‌انکه ادعایی برای خوشبختی خود داشته باشد.

شهادت جلوه‌ای روشن و عریان از دین اسلام و قرآن، راه رسیدن به قرب الهی و نعمت بی‌پایان که تنها نصیب بندگان برگزیده و خالص می‌شود و ما از آن بی‌بهره مانده‌ایم.

و امروز این دو شهید والامقام یکی در عملیات والفجر1 در منطقه عملیاتی فکه و دیگری نیز در سال 1367 در تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کردند.

و تو ای گمنام آشنای نسل امروز ایران سلام!

انتهای پیام/

ارسال نظرات