مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

اهدائ حیات دوباره به بیماران نیازمند توسط یک بیمار مرگ مغزی در زنجان

اهدای پنج عضو یک بیمار مرگ مغزی در استان زنجان به بیماران نیازمند زندگی دوباره می بخشید.
کد خبر: ۸۶۴۶۳۲۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی به نام 'محمد بیات' 40 ساله ساکن شهرستان زنجان که به دلیل تصادف در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری و به مرگ مغزی دچار شده بود، پس از انجام مراحل لازم به بیماران نیازمند اهدا شد.

رویا قهرمانی افزود: پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی این بیمار، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای پنج عضو بیمار منجر شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر این اساس کلیه ها، کبد، نسوج و دریچه های قلب این بیمار مرگ مغزی برای اهدا به بیمارستان سینا تهران انتقال داده شد که این اقدام خداپسندانه به طور یقین حیاتی دوباره به بیماران نیازمند می بخشد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 12 مورد رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان گرفته شد که از این تعداد 10 مورد آن به اهدای عضو منجر شد.

رویا قهرمانی افزود: پیش از این شمار ارگان های اهدا شده بیماران مرگ مغزی به نیازمندان 35 مورد بود.

وی اظهار کرد: طی شش سال گذشته 350 عضو بیماران مرگ مغزی در این استان به نیازمندان اهدا شده است.

گفتنی است، شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87 آغاز به کار کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار