برگزاری آئین اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «معلولان طلوع»

اختتامیه جشنواره چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «معلولان طلوع» در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۶۳۶۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «معلولان طلوع» با حضور استاندار و هنرمندان سینما و تئاتر در زنجان برگزار شد.

نماینده هیئت داوران چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان طلوع در این مراسم گفت: جشنواره یک امر مقدسی است که تمامی نفرات شرکت کننده در آن همانند اعضای یک خانواده هستند که با مودت و دوستی در کنار هم لحظات خوش زندگی را سپری می‌کنند.

قطب‌الدین صادقی با بیان اینکه در جشنواره‌هایی که مختص معلولان است حق نداریم از نظر محتوی چیزی به آن اضافه کنیم، افزود: وقتی 15 درصد جمعیت ایران را معلولان تشکیل می‌دهند در نتیجه ما حق نداریم آنان را فراموش کرده و سبب انزوای معلولان شویم بلکه وظیفه اصلی ما بازگرداندن آنان به آغوش جامعه است.

نماینده هیئت داوران چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان طلوع با اشاره به اینکه توانایی معلولان با هنر تئاتر شکوفا می‌شود، اظهار داشت: معتقدم دادن اعتماد به نفس و جایگاه خوب به معلولان از وظایف اصلی ما است.

گفتنی است، در نخستین روز چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «معلولان طلوع» که از 10 اسفند ماه به مدت چهار روز در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد، تئاتر «این مزرعه مال کیه» به کارگردانی علی الوانی از زنجان، «فرصتی برای یک نفس» به کارگردانی مهدی محمدی‌ارشد از آذربایجان شرقی و «جزیره انسان‌ها» به کارگردانی آذر متفکر از قزوین با حضور هنرمندان اجرا شد.

آئین اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «معلولان طلوع» با حضور هنرمندانی از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین در زنجان برگزار شد.

در روز سه‌شنبه 11 اسفند ماه تئاتر «همین حوالی» به کارگردانی عدالت فرزانه از اردبیل، «وقتی در باز می‌ماند» به کارگردانی احسان خوش‌خو از قزوین و تئاتر «زیرزمین» به کارگردانی نازیلا ایران‌زاد از آذربایجان شرقی به اجرا درآمد.

12 اسفند ماه نیز تئاتر«سفر سوزن‌بار» به کارگردانی مهدی صالح‌یار از آذربایجان شرقی، «بازی بی‌کلام» به کارگردانی شورش تباک از آذربایجان غربی، «طلوع پایدار» به کارگردانی شهرام خلیلی از آذربایجان شرقی و تئاتر« ایستگاهی در انتظار گودو» به کارگردانی مینا عبدی از زنجان اجرا شد.

در آخرین روز چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان طلوع هم تئاتر «سفر رویایی کوتوله‌ها» به کارگردانی علی عباسی از زنجان به اجرا درآمد.

البته در مدت چهار روزه برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان طلوع نمایشهای خیابانی و میدانی توسط هنرمندانی از استانهای آذربایجان غربی، زنجان و آذربایجان شرقی حضور اجرا شد.

در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «معلولان طلوع» جمشید انصاری، استاندار زنجان، افسر اسدی و اصغر همت از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر و سایر هنرمندان و مسئولان استان زنجان حضور داشتند.

ارسال نظرات