روح الله شمقدری در گفتگو با «بسیج»:

نفاق محتوایی در سینمای ایران/جایی که ارزشها زیر سوال می رود

تهیه کننده سینما گفت: بیشتر فیلم ها در ظاهر به دنبال طرح معضلات اجتماعی هستند ولی در باطن ارزشها را مورد هجمه قرار داده و در بلند مدت اثرات بسیار بدی بر ناخودآگاه مخاطبین می گذارند نفاق محتوایی در فیلم ها به وضوح دیده می شود.
کد خبر: ۸۶۴۶۳۶۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
روح الله شمقدری تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: در حال حاضر چالش های بنیادی در سینما وجود دارد که به استراتژی و طراحی مسیر بر می گردد.

وی افزود: فیلم هایی که به نمایش در می آید تابلویی از متخب نگاه حاکم بر سینمای ایران است متاسفانه به مجموعه تولیداتی در سینما بها داده می شود که در ظاهر به موضوعات اجتماعی گرایش دارند ولی در واقع مفاهیم ارزشی در آنها زیر سوال می رود.

شمقدری اظهار داشت: از طرف دیگر در سینمای ما به تولیدات استراتژیک که مورد تایید مقام معظم رهبری است توجهی نمی شود و به مسائلی مانند انقلاب، مقاومت و بیداری اسلامی پرداخته نمی شود فیلم خوبی مانند "بادیگارد" هم که ساخته می شود دولت در آن هیچ نقشی ندارد.

این تهیه کننده سینما تصریح کرد: مسئله دیگری که وجود دارد این است که اکثر آثار اجتماعی که تولید می شود دغدغه مند نبوده و نگاه ارزشی ندارند و می توان گفت نفاق محتوایی در آنها دیده می شود.

شمقدری ادامه داد: بیشتر فیلم ها در ظاهر به دنبال طرح معضلات اجتماعی هستند ولی در باطن ارزشها را مورد هجمه قرار می دهند که در بلند مدت اثرات بسیار بدی بر ناخودآگاه مخاطبین بر جای می گذارد و تغییر فرهنگ را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظرات