مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

پیش بینی 500 هزار نفر اقامت روز همزمان با تعطیلات نوروز در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان از پیش بینی 500 هزار نفر اقامت روز همزمان با تعطیلات نوروز در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۶۵۵۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سلیمانی در گردهمایی شهرداران استان لرستان در استانداری گفت: سال گذشته 453 هزار اقامت روز را در استان داشته ایم که امسال پیش بینی می شود این تعداد به 500 هزار نفر اقامت روز افزایش یابد.
وی با بیان اینکه لرستان از استانهای غنی با پنج هزار اثر است که از این تعداد 2300 اثر ثبت ملی شده است افزود: استان لرستان به نام پایتخت ژئوتوریسم کشور نامگذاری شده است و همچنین این استان به دلیل برخورداری از 96 پل تاریخی به نام پایتخت پل های تاریخی نامگذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بااشاره به اینکه پیش از این 1300 تخت در مراکز اقامتی استان داشته ایم گفت: در حال حاضر سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش ایجاد 10 هزار تخت اقامتی در 200 مدرسه را متقبل شده اند همچنین چهار پارک نیز برای اسکان مسافرین در حال آماده سازی هستند.
سلیمانی ادامه داد: با توجه به به اینکه در ایام نوروز احتمال بارندگی وجود دارد ضرورت دارد که مکان های مسقف برای میهمانان نوروزی پیش بینی شود.
وی از برپایی بازارچه های عرضه صنایع ذستی در استان لرستان همزمان با ایام نوروز خبر داد و افزود: این بازارچه در خرم آباد در حال آماده سازی است؛ البته ضرورت دارد که با تامین زمین مناسب بازارچه های دائمی صنایع دستی در استان ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: کسانی که قصد دارند منازل مسکونی خود را به مسافرین نوروزی اجاره دهند باید از اماکن مجوزهای لازم را دریافت کنند.
ارسال نظرات