نصرالله پژمان‌فر گفت: در لایحه بودجه 95 اراده‌ای برای حل مشکلات حوزه فرهنگی مخصوصا نهادهای مردمی و NGOهای قرآنی وجود ندارد و فعالیت‌های اینچنینی کاملا از زیر چتر حمایت خارج شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۴۶۵۶۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 به تشریح جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق پرداخت و اظهار کرد: در این جلسه کلیات لایحه بودجه 95 مطرح شد، موافقان و مخالفان صحبت کرده و در نهایت کلیات بودجه پذیرفته شد و از این به بعد وارد بررسی درآمدها و هزینه‌ها خواهیم شد که خود بحث مفصلی است.

وی در پاسخ به این پرسش که عمده مخالفت‌ها حول چه محورهایی بود؟ گفت: مخالفت‌ها به دلیل ضعف‌های فراوانی بود که در لایحه بودجه وجود داشت و البته خود بنده مخالف بوده و به عنوان مخالف صحبت کردم. مثلا یکی از ضعف‌ها این است که با توجه به شرایطی که امروزه قرار گرفته‌ایم و به واسطه شیطنت برخی کشورها همانند عربستان، درصد فروش نفت و میعانات گازی برای ما زیاد نیست اما لایحه بودجه 95 برای فروش نفت و میعانات گازی درآمدهایی زیادی را پیش‌بینی کرده و قیمت نفت را براساس 40 دلار تعیین کرده‌اند، این در حالی است که قیمت نفت اکنون حدود 30 دلار است.

عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: ضعف دیگر این لایحه مربوط به هدفمندی یارانه‌هاست؛ چرا که شفافیت چندانی در این زمینه وجود ندارد و از همه مهم‌تر هزینه‌هایی است که در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد و به این امر هم توجهی صورت نگرفته است.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: ضعف دیگر این لایحه این است که قانون برنامه ششم توسعه به عنوان یک قانون حاکم بر لایحه بودجه وجود ندارد و امروز، لایحه بودجه 95 بدون وجود لایحه برنامه ششم تصویب می‌شود.

وی به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این لایحه به اقتصاد مقاومتی و تکالیفی که مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی تعیین کرده‌اند، توجهی نشده است و علاوه بر این موضوعات، ضعف‌های دیگری وجود دارد که جای بحث و بررسی بیشتری دارد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت توجه لایحه بودجه 95 به مسائل فرهنگی اظهار کرد: موضوعی که بنده در حوزه فرهنگی مطرح کردم این بود که 12 ردیف از ردیف‌های فرهنگی کم شده است. بنابراین علاوه بر کاهش بودجه حوزه فرهنگی، ردیف‌هایی هم حذف شده که به حوزه فرهنگ آسیب می‌زند و بنده دیروز گفتم نگرانی ما بیشتر از این امر، نگرانی در حوزه اراده‌هاست؛ چراکه برداشت ما این است که اراده‌ای برای حل مشکلات حوزه فرهنگی مخصوصا نهادهای مردمی و NGOهای قرآنی وجود ندارد و فعالیت‌های اینچنینی کاملا از زیر چتر حمایت خارج شده‌اند.

پژمانفر در پاسخ به این پرسش که آیا بررسی این بودجه تا پایان سال 94 به پایان می‌رسد؟ اظهار کرد: بعید به نظر می‌رسد که این موضوع تا پایان سال به اتمام برسد.

ارسال نظرات