کارشناس مسائل اقتصادی استان گفت: اگر فکر کنیم که مشکلات اقتصادی ما با پول های بلوکه شده و برجام حل می شود خیال باطل و توهمی بیش نیست زیرا مشکلات اقتصادی کشور عمیق تر از آن است که با برجام رفع و حل شود.
کد خبر: ۸۶۴۶۵۶۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص آزادسازی پول های بلوکه شدن ایران در پسابرجام گفت: ماجرای پول های بلوکه شده ایران در آمریکا و برخی از کشورهای غربی؛ مربوط به سال های اول انقلاب اسلامی و بعد از تسخیر لانه جاسوسی می باشد.


سجاد کلانتر اظهار کرد: در بحث برجام، آزاد شدن پول های بلوکه شدن مهمترین دستاورد بوده است درحالی که مهمترین دستاورد در برجام از نظر مقام معظم رهبری، باید نقض تحریم های ظالمانه و خصمانه می بود که متاسفانه تحریم ها رفع نشد.


وی اذعان کرد: بخش عظیمی از این پول های بلوکه شده ایران توسط دولت پیش خور شده است و اگر هم پول ها آزاد شود، بانک مرکزی به عنوان بستان کار این پول ها رو نگه می دارد و این پول ها به درد ملت و اقتصاد کشور نمی خورد.


کارشناس مسائل اقتصادی افزود: واقعیت این است که ما در مقوله کاهش قیمت نفت خیلی بیشتر از سود پول های بلوکه شده، ضرر کردیم زیرا ارزش ناشی از پول های بلوکه شده خیلی کمتر بوده است.


سجاد کلانتر بابیان اینکه باید سیاست های اقتصادی فعلی دولت متوقف شود تصریح کرد: اگر فکر کنیم که مشکلات اقتصادی ما با پول های بلوکه شده و برجام حل می شود خیال باطل و توهمی بیش نیست زیرا مشکلات اقتصادی کشور عمیق تر از آن است که با برجام رفع و حل شود.


وی گفت: راهکار برون رفت از رکود شدید اقتصادی چیزی جز عملی کردن اقتصاد مقاومتی در مدیریت کلان اقتصاد کشور نیست.

ارسال نظرات