شمقدری:

سلحشور آهنگری می‌کرد تا پول اجرای تئاتر حضرت ایوب را به دست آورد

رئیس سابق سازمان سینمایی گفت: سلحشور آهنگری می‌کرد تا پول اجرای تئاتر حضرت ایوب را به دست آورد.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۱۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی در تبیین شخصیت مرحوم فرج الله سلحشور اظهار کرد: فرج الله سلحشور همواره در آثارخود به دنبال بستر سازی و توسعۀ سینمای انقلاب اسلامی بود؛ وی کار تئاتر خود را قبل از انقلاب در مسجد شروع کرد.

وی افزود: در واقع برای فرج الله سلحشور سینما اصالت نداشت بلکه عدالت، دین داری و تبلیغ دین اصالت داشت؛ سینما ابزاری بود که می‌تواند اسلام را  ترویج دهد.

شمقدری تصرح کرد: سلحشور از زمانی که وارد عرصه سینما شد، متن‌های مذهبی و  قصص قرآنی را مبنای کار خود قرار داد ؛ وی توانست سینمای قرآنی را در جهان توسعۀ دهد، سینمایی که فیلمهای آن بر اساس صراحت آیات الهی تدوین و ساخته می‌شود؛ سینمای قرآنی حرکت ویژه‌ای در سینمای جهان است. 

وی دربارۀ ساخت فیلم زندگی پیامبران در سینمای جهان گفت: فیلمهایی که در غرب تحت عنوان زندگی پیامبران ساخته می‌شود، مجموعه‌ای از تحریفات تاریخی است و اصالت ندارد؛ سینمای غرب از ابتدا به دنبال تحریف واقعیتهای زندگی انبیای الهی بود است.

کارگردان فیلم طوفان شن، دربارۀ ساخت فیلم حضرت موسی بیان کرد: متأسفانه فرح الله سلحشور فرصت نکرد فیلم حضرت موسی را  به مرحله تولید  برساند اما متن و تحقیقات ایشان تمام شده بود؛ امیدواریم که با حمایت مسئولان عرصه سینما، سریال حضرت موسی هم مثل دو سریال قبلی ایشان به مرحله تولید برسد؛ بنده مطمئن هستم این سریال یک نقطه عطفی در تاریخ سینمای ایران می‌شود.

وی دربارۀ خاطرات خود با فرج الله سلحشور گفت: حدود 30سال پیش ایشان پیگیر اجرای تئاتر حضرت ایوب بود، اما هیچ کسی حمایتش نمی‌کرد و سلحشور مدتها درگیر بود که این تئاتر را کار کند؛ روزی او به بنده گفت که اگر  لازم باشد آهنگری می‌کنم تا پول اجرای تئاتر ایوب را به دست بیاورم و این کار را کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار