رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال:

عرصه‌های جنگلی خلخال جز چهار بخش مهم ذخیره‌گاه ژنتیکی در کشور

عباس جعفرزاده گفت: عرصه‌های جنگلی و مرتعی خلخال جز چهار بخش مهم ذخیره‌گاه ژنتیکی در کشور است.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۴۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، عباس جعفرزاده در جلسه هم اندیشی با روحانیون شهرستان خلخال با هدف حفظ وحراست از جنگل که با محوریت مشارکت مردم در حفاظت از جنگل‌ها برگزار شد گفت: عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان خلخال جز چهار بخش مهم ذخیره‌گاه ژنتیکی در کشور است.

جعفرزاده با اشاره به اصل مهم سازمان جنگل ها در حفاظت از اراضی ملی و جنگلی گفت: اصلاح، احیا، بهره برداری و حفاظت چهار اصل مهم سازمان جنگل ها است که اگر بحث حفاظت کم اهمیت شمرده شود در سال‌های آینده شاهد بحران عظیم در حوزه جنگل و مرتع خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت جنگل در استمرار زندگانی بشر نیز گفت: جنگل در تامین اکسیژن وتلطیف هوا و تزریق هوای سالم به محیط زندگی انسان اهمیت ویژه داشته و با نگاه به ظرفیت شهرستان خلخال در حوزه جنگل و مرتع داری که بیش از 80 درصد جنگل و مرتع متعلق شهرستان خلخال در استان است اهمیت به این موضوع در شهرستان خلخال را بالاتر از سایر شهرستان ها دانست.

وی افزود: از جمله عواملی که در حال حاضر موجب تخریب و از بین رفتن جنگل ، مرتع وعرصه‌های طبیعی واراضی ملی می‌شود حضور دام روستائیان در نواحی همسایگی با جنگل و آتش سوزی به علت بی دقتی ٰ و تبدیل جنگل به اراضی کشاورزی است که ضربه فراوانی به توسعه جنگل ها و مراتع زده است.

جعفرزاده با تقدیر از روحانیون شهرستان خلخال گفت: ظرفیت علمی و معنوی روحانیون بهترین اصل برای فرهنگ سازی حفظ جنگل و حراست از منابع طبیعی است و روحانیون نقش ویِژه ای در تبیین اصل حفاظت جنگل و مرتع در روستاها و شهرها دارند که انشالله دست منابع طبیعی را به گرمی خواهند فشرد و درکنار این دستگاه در حفظ و حراست و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حفاظت از این عرصه مهم همراهی خواهند کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را به تمامی اهالی شهرستان خلخال تبریک گفت.

ارسال نظرات