قیمت نفت خام سنگین ایران نیز در هفته مورد بررسی با ١١ سنت کاهش به ٢٦ دلار و ٩٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٤ دلار و ٧٨سنت بوده است.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۶۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٦ فوریه (هفتم اسفندماه) بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، در سطح ٢٩ دلار و ٥٦ سنت تثبیت شد.
به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام سنگین ایران نیز در هفته مورد بررسی با ١١ سنت کاهش به ٢٦ دلار و ٩٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٤ دلار و ٧٨سنت بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٢٩ دلار و ٣٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٣١ سنت افزایش نشان می دهد.
هربشکه نفت خام دابلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به ٢٦ فوریه(هفتم اسفندماه) با یک دلار و ٤١ سنت افزایش، ٣١ دلار و ٣٢ سنت برای هر بشکه معامله شد.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ١٤ سنت افزایش به ٣٣ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه رسید. همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٢٤ و یک سنت کاهش به ترتیب به ٢٩ دلار و ٦١ سنت و ٣٠ دلار و ٨٢ سنت رسید.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده، ذخیره سازی های نفت خام این کشور به رقم سه میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه افزایش یافته و به مجموع ٥٠٧ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه رسیده است که بالاترین رقم از سال ١٩٣٠ تاکنون به شمار می آید، انتشار این ارقام نیز توانست قیمت های نفت خام را تحت فشار قرار دهد.
به گفته بیژن زنگنه وزیر نفت، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران پس از رفع تحریم ها در بهمن ماه به یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز رسیده است.
زنگنه گفت: صادرات نفت و میعانات گازی ایران در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٤٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
ایران که در دوران تحریم، روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر می کرد، اعلام کرده در دو مرحله، میزان صادرات خود را یک میلیون بشکه دیگر نیز افزایش می دهد تا به دو میلیون بشکه در روز برساند.

ارسال نظرات