خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین اعلام کرد: اعزام جامعه‌ ایثارگر به مناطق جنگی در قالب راهیان‌نور از برنامه‌های بنیاد شهید استان قزوین می‌باشد.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۷۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست خبری که در سالن جلسات بنیاد برگزار شد، با اشاره به اینکه بنیاد به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در  22 اسفند سال 58 تاسیس شده است، گفت: تشکیل این نهاد بیانگر اهمیتی هست که نظام به مقام جهاد و شهادت قائل شده است.


وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه شهادت طلبی، از خودگذشتگی و فداکاری و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا از مهمترین اهداف تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است، افزود: همچنین این نهاد تلاش دارد تا با حفظ آثار شهدا به عنوان میراث گرانبها، سیره این شهیدان را به نسل جوان انتقال بدهد.


حقایق‌پور با بیان اینکه از سال 92، اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف اطلاع‌رسانی و معرفی روز بزرگداشت شهدا در دستور کار مسئولین بنیاد قرار گرفته است، گفت: بعد از اجرای این برنامه‌ها، طبق نظرسنجی که در کشور صورت گرفت، یک درصد مردم از اهمیت این روز آگاه شدند.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این آمار در سال گذشته به 34 درصد افزایش یافته و امسال نیز تلاش می‌شود به 50 درصد ارتقا یابد.


این مسئول گفت: اصحاب رسانه در جهت انعکاس رویدادها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش کنند، تا بتوانیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تثبت و تداوم انقلاب اسلامی، گام‌های موثری را برداریم.


وی با اشاره به اینکه سال جاری، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا را با شعار  "راه شهیدان ادامه دارد"، برگزار می‌کند، افزود: این نهاد اجرای 30 برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.


حقایق‌پور گفت: مردمی کردن روز بزرگداشت شهدا با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مساجد، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی به ویژه تشکل‌های ایثارگران، تبیین سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین برنامه‌های بنیاد در روز بزرگداشت شهدا است.


وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با ایام فاطمیه است، افزود: بنیاد تلاش کرده عطر و بوی اجرای این برنامه‌ها را با ایام فوق همسو کند.


این مسئول ضمن تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا و با اشاره به اینکه انتشار و رونمایی از جلد سوم کتاب فار، مجموعه وصایای شهدای استان قزوین به قلم حسن شکیب‌زاده، نویسنده دفاع مقدس، از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز بزرگداشت شهدا است، گفت: این کتاب که در کشور بی‌نظیر بوده، تاکنون دو جلد منتشر شده و جلد چهارم نیز در سال آینده رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری صبحگاه شاهدان از دیگر برنامه‌های بنیاد است، افزود: در این مراسم، پیام‌آوران ایثار حضور می‌یابند و با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با سیره شهدا به بازگویی خاطرات دفاع مقدس می‌پردازند.


حقایق‌پور، برگزاری شب‌های قرآنی به مدت 6 شب در 6 حسینیه‌ی شهید، تجلیل از مدیران فعال در تحقق برنامه‌های بنیاد و همکاری با ایثارگران، بویژه مدیران فعال در بخش آموزش، برگزاری مراسم صبحگاه شاهدان در مدارس با دعوت از خانواده‌های ایثارگران و بیان خاطرات مرتبط با شهدا و غرس درخت‌های ثمردار را از جمله برنامه‌های بنیاد در روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد.

 

این مسئول افزود: غبارروبی و گلباران گلزار شهدا و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی و بنیاد شهید در گلزار شهدا، شستشوی گلزار شهدا و غرس نهال به یاد شهدای مدافع حرم استان در مقابل موزه شهدا، هماهنگی جهت تشکیل اکیپ و دیدار از خانواده‌ی شهدا توسط هیات مذهبی و ائمه جماعات مساجد استانی از برنامه‌های دیگر بنیاد است.


وی گفت: همایش هم‌اندیشی نخبگان و صاحب‌نظران ایثارگر با استاندار قزوین و تبادل نظر در امور اجرایی استان، هماهنگی جهت اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس جهت بیان خاطرات مرتبط با شهدا، طراحی و نصب یادمان غرس یک هزار و 100 نهال در بلوار غدیر به یاد شهدای شهر قزوین، سخنرانی روسای بنیادهای شهرستان‌ها در نمازهای جمعه و تشریح عملکرد بنیاد، قبل از خطبه‌ها و برگزاری مسابقات رالی ایثارگران استان از دیگر این برنامه‌ها است.


حقایق‌پور افزود: همایش پیش کنگره بزرگداشت 36 هزار دانش آموز کشور، همایش مادران و همسران شهدا به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل از مادر و همسر شهید، نشست با پیام‌آوران ایثار جهت فعالیت مضاعف آنان در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مراسم زیارت عاشورا در آرامگاه‌های شهدای گمنام مدفون در استان قزوین در ایام یاد شده برگزار می‌شود.


وی گفت: برنامه‌ریزی جهت دیدار کارکنان و مدیران بنیاد استان با استاندار و امام جمعه‌ی قزوین، نصب تصاویر شهدا در تابلوهای جدید شهر، برگزاری همایش فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ارباب رجوع با حضور کارشناسان مربوطه، افتتاح کتابخانه‌های ایثار و شهادت در حسینیه‌های شهدا و اجرای طرح سپاس با انجام یک هزار دیدار از 22 بهمن تا 22 اسفند ماه از برنامه‌های بنیاد استان قزوین است.


این مسئول، اعزام جامعه‌ی ایثارگر به مناطق جنگی در قالب راهیان‌نور، اعلان نتایج و اهدای جوایز به برندگان خاطره‌نگاری نماز صبح در مراسم نماز جمعه، برگزاری مسابقه فراخوان المان شهدای مفقودالاثر در گلزار شهدای قزوین و برگزاری طرح پاسخ جوانان به پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد.


وی گفت: یادواره‌ی شهدای اسفند ماه قزوین، دومین همایش جبهه مجازی در سطح کشور و حضور کاربران از قزوین، تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر استان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین و همایش دوچرخه‌سواری عموم مردم و جامعه‌ی هدف و تجدید بیعت با شهدا در گلزار شهدای قزوین از برنامه‌های دیگر بنیاد است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها