رقم جذب سرمایه گذاری خارجی با کنش های اقتصادی مجلس دهم در ارتباط است.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۸۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،اگردر مجلس آینده، تعداد مخالفین دولت روحانی زیاد باشد، شاهد اثر منفی آن بر جذب سرمایه گذاری خارجی خواهیم بود و اگر مجلس نمایندگان، شامل نمایندگان متعادلی نسبت به دولت باشد، جذب سرمایه گذاری خارجی افزایش می یابد. مخالفت های بخش های دیگر در ایران با دولت، از جمله مسائل مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است و اگر مجلس، منطقی باشد و کار شکن نباشد، و منافع ملی کشور را به منافع خطی خودش ترجیح بدهد، فکر می کنم به رقم خوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی برسیم هرچند معتقدم که نمی توان عدد و رقم مشخصی ارائه کرد.
من فکر می کنم جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران نیازمند زمان است. دلیل آن هم عدم آمادگی بخش هایی از اقتصاد است. سیستم اداری و مقررات سرمایه گذاری در ایران پیچیده و ناکارآمد است و اصلاح این مسائل باید در اولویت های کاری دولت یازدهم تا پایان سال باشد. فرض کنید یک سرمایه گذار می خواهد یک زمین بگیرد. این سرمایه گذار دست کم باید نزدیک به شش ماه دوندگی کند. مقررات ما آمادگی که سرمایه گذاران خارجی برای ورود به اقتصاد ایران دارند را ندارد. آیین نامه ها و مصوبات دولت مشکل دارد.
می بینیم که بیست نفر را برای اینکه یک مدیر تخلف نکند استخدام می کنند و این جرات و جسارت مدیریت را سلب کرده. اگر بخش خصوصی قابل اعتماد باشد و دولت بخش خصوصی را در قبال سرمایه گذاری خارجی گارانتی کند، سرمایه گذار خارجی بیشتر تمایل به ارتباط با بخش خصوصی کشور خواهد داشت.
 به هر حال بخش خصوصی نمی تواند ضمانت لازم را در برخی حوزه ها به سرمایه گذاری خارجی بدهد تا زمینه شراکت را فراهم کند. دولت باید تمهیدات لازم را برای امنیت سرمایه در کشور ایجاد کند تا سرمایه گذار تمایل به مشارکت با بخش های مختلف اقتصاد داشته باشد و این پیشتیبانی از سرمایه گذاری خارجی باید در راستای منافع ملی کشور انجام شود.
منبع: اتحادیه طلا
ارسال نظرات