خبرهای داغ:
در وصیت نامه شهید قربان آذربایجانی آمده است: ای جوانان!! نکند که دررختخواب ذلت بمیرید، که علی(ع) در محراب عبادت شهید شد.
کد خبر: ۸۶۴۶۷۰۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کسی که در میدان جهاد و قبل از انقضای جنگ و در جنگ در رکاب پیامبر یا امام معصوم  یا نائب خاص او کشته شده است، شهید است. همچنین هر کس در زمان غیبت به هنگام وجوب جهاد بر مسلمانان، در راه حفظ دین و دفاع از اسلام - نه جهات دیگر- در معرکهٔ قتال (خطّ مقدّم جبهه) کشته شود، حکم شهید بر او جاری است؛ و در غیر این صورت حکم شهید را ندارد، هر چند ثواب شهید داشته باشد.

 شهید قربان آذربایجانی در 14/بهمن سال 1345 در روستای گاو زمین بخش آبگرم از توابع شهرستان قزوین به دنیا آمد،پدرش اسلان کشاورز بود و مادرش قهربانو  نام داشت.

مقطع تحصیلی ابتدایی را به پایان رسانده بود و به کار کارگری مشغول بود،ازدواج کرده و صاحب یک پسر و دختر شد و توسط بسیج به جبهه اعزام شد،4 اسفند1364 در منطقه فاو و در عملیات والفجر8 به شهادت رسید،پیکر پاک و مطهر این شهید در روستای خورهشت به خاک سپرده شد.

وصیت نامه شهید:

«بسمه تعالی»

آن قدر به جبهه می‌روم و می جنگمتا پیروز شویم و اگر نصیبم شد شهید می‌شوم.

ای جوانان!! نکند که دررختخواب ذلت بمیرید، که علی(ع) در محراب عبادت شهید شد.

مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید، که علی اکبر حسین علیه السلام با هدف شهید شد.

ای مادران!مبادا از رفتن فرزندان تان به جبهه ها جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب(س)را بدهید که تحمل 72 شهید را کرد؛همه مثل خاندان وهب جوانان تن را به جبهه های نبرد بفرستید و جسد او را هم تحویل نگیرید؛زیرا مادر وهب فرمود: سری را که در راه خدا داده‌ام ،پس نمی‌گیرم!

سلام مرا به رهبر عزیزم امام خمینی برسانید و بگویید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد و با خداوند پیمان می‌بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین(ع) همراه باشم و سنگر او را خالی نکنم تا هنگامی که همه احکام اسلام در زیر پرچم اسلام و آقا امام زمان(عج)به اجرا درآید.

واما وصیت به خانواده‌ام.....

سلام بر تو ای پدر بزرگوارم و سلام بر تو ای مادر زحمت کشیده‌ام من میدانم که فرزند خوبی برای شما نبودم؛ولی به بزرگی خودتان مرا ببخشید و ای مادر عزیزم!شیرت را حلالم کن.

اگر جنازه‌ام آمد توفیق دفن کردن یک قرآن کوچک و یک عکس امام توی قبرم بگذارید.خداحافظ.

 

قربان آذربایجانی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها