محمد اخوان فرزند یکی از شهدای حادثه منا بیان کرد: خون شهدای منا وجه المصالحه تلاش‎های مذبوحانه برخی آقایان برای دیپلماسی لبخند با عربستان شده است و از آن طرف هم عربستان، هیچ واکنش مثبتی نسبت به آقایان ندارد و اینجا فقط عزت و شرف ملت است که وجه المصالحه این معامله نابرابر شده است.
کد خبر: ۸۶۴۶۷۵۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
محمد اخوان فرزند یکی از شهدای حادثه منا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه اظهار داشت: اولا به عنوان یک ایرانی که برای عزت و افتخار کشورم ارزش قائل هستم ثانیا به عنوان یکی از فرزندان خانواده‎های شهدای منا اظهارات آقای ظریف را خلاف منافع ملی و تکمیل کننده منویات و مطالبات آل سعود می‎دانم.

اخوان عنوان کرد: آقای روحانی دوسال پیش با این شعار که من می‎خواهم عزت و احترام پاسپورت ایرانی را برگردانم توانست رأی ملت را کسب کند، اما در این دوسال که از روی کارآمدن دولت می‎گذرد؛ نه تنها احترام شهروندان ایرانی در خارج از کشور بهبود پیدا نکرده بلکه امنیت جانی آنها هم به خطر ‎می افتد.

وی در ادامه این مطلب بیان کرد: اما بعد از فاجعه منا، وزیر امور خارجه به جای اینکه مدافع حقوق شهروندان خود باشد، در مقابل دول بیگانه افتخار می‎کند که ما برای حسن روابط با کشور عربستان و آل سعود، حتی روابط خودمان را کاهش ندادیم؛ باید از آقای ظریف پرسید که این دیپلماسی لبخند و التماس شما کجا قرار است بکار آید؟

فرزند یکی از شهدای حادثه منا گفت: آقای ظریف اگر قرار نیست؛ حقوق و عزت پاسپورت ایرانی و حقوق شهروندان ایرانی که حقوق اولیه آنها حق حیات است و حقوق کنسولی که حق دسترسی به اجساد و ابدان مطهر آنهاست، در دیپلماسی شما تامین نشود، پس این دیپلماسی شما قرار است چه کلیدی را با کدام قفل را در سطح تحولات منطقه بازکند؟

اخوان در خاتمه خاطر نشان کرد: خون شهدای منا وجه المصالحه تلاش‎های مذبوحانه برخی آقایان برای دیپلماسی لبخند با عربستان شده است و از آن طرف هم عربستان، هیچ واکنش مثبتی نسبت به آقایان ندارد و اینجا فقط عزت و شرف ملت است که وجه المصالحه این معامله نابرابر شده است.
ارسال نظرات