سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: سازمان آتش نشانی با اقدامات آموزشی فرهنگی و استقرار در شهر تمام تلاش خود را خواهد کرد که یک شب خاطره انگیز و شادی را داشته باشیم و به هیچ وجه با جشن مخالف نیست هدف از استقرار هم جلوگیری از این مراسم نیست بلکه کنترل اوضاع و نظارت را خواهد داشت و در کنار مردم است.
کد خبر: ۸۶۴۶۷۶۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: چهارشنبه سوری یکی از آئین های قدیمی است که در سال های دورتر به دلایلی از روند اصلی خود خارج و به یک جنگ تبدیل شده بود که با تلفات بسیار سنگین ناشی از سوختگی همراه بود که البته با اقدامات آموزشی با کاهش روبرو شد.

وی افزود: یکی از مهمترین نکات، مسئولیت خانواده یعنی پدر و مادر، مربیان و معلمان است که به نوعی وظیفه تربیت فرزندان را برعهده دارند زیرا بیشترین طیف آسیب پذیر در این زمینه نوجوانان سن 9 تا 11 و 11 تا 22 سال هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطر نشان کرد: جوانان به دلیل هیجانات مختص خود به مسائل پرخطر روی خوش نشان داده لذا خانواده ها باید در کنار هم باشند و سعی کنند با فراهم کردن شرایط ایمن، راه درست را به فرزندان خود نشان دهند.

وی با بیان توصیه های ایمنی درباره چهارشنبه آخر سال افزود: اگر قرار است در این شب آتش روشن کنند توجه داشته باشند که در یک زمین سخت و موزائیک مانند باشد و از روشن کردن آتش در فضای سبز و پارکینگ ها خودداری کنند حتما باید آتش را خاموش کرده و در کنار آتش خاموش شده قرارنگیرند زیرا درون برخی از آتش ها مواد محترقه ای وجود دارد که باعث انفجار شده و آسیب و تلفات بسیار سنگینی را خواهد داشت ترجیحا در این روزها افراد خوردروهای خود را در خیابان ها پارک نکنند.

ملکی تأکید کرد: خانواده ها باید در این زمینه فرزندان خود را کنترل کنند با کارهای آموزشی فرهنگی آنها را راهنمایی کرده و از چهارشنبه سوری در ایام قدیم و بخش های متنوع آن بگویند معمولا کودکان و نوجوانان از زشتی و بدی این کار مطلع هستند و از ترس پدرو مادر مواد محترقه را مخفی می کنند اما خانواده ها باید از خطرات این مواد آنها را آگاه سازند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از حوادث چهارشنبه آخر سال به روزهای قبل آن برمی گردد که برخی افراد در پارکینگ ها و مکان های مخفی مواد محترقه درست می کنند توصیه ما به همسایگان این افراد این است که در صورت مشاهده چنین مواردی حتما به مراکز انتظامی و آتش نشانی اطلاع دهند زیرا ممکن است موجب انفجار شده و تلفات سنگین و جبران ناپذیری را خواهد داشت شهروندان باید برای حفظ سلامتی و امنیت خانواده خود و همسایگان نهایت همکاری را داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خاتمه اظهار داشت: سازمان آتش نشانی با اقدامات آموزشی فرهنگی و استقرار در شهر تمام تلاش خود را خواهد کرد که یک شب خاطره انگیز و شادی را داشته باشیم و به هیچ وجه با جشن مخالف نیست هدف از استقرار هم جلوگیری از این مراسم نیست بلکه کنترل اوضاع و نظارت را خواهد داشت و در کنار مردم است.

ارسال نظرات