نماینده وزارت آموزش و پرورش گفت: نوآوری، افزایش سطح کیفی فیلم ها، ایجاد فرصت انگیزه بین دانش آموزان و فرهنگیان از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد است.
کد خبر: ۸۶۴۶۸۴۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از شاهرود، صادقی در آئین افتتاح چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد در شهرستان شاهرود با اشاره به نقش مهم ادراک تصویری در آموزش دانش آموزان اظهار داشت: دراین جشنواره از بستر تصویر برای انتقال مفاهیم به دانش آموزان استفاده شده که یکی از بهترین روشهای آموزشی وتربیتی در دنیا است.

وی بیشترین میزان یادگیری را از طریق حس بینایی عنوان کرد و افزود: انتقال مفاهیم از طریق تصویر و ارائه فیلم در مدارس یکی از مهمترین روشهای آموزش و یادگیری مفاهیم است که این مهم در جشنواره رشد فراهم شده است.

کارشناس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:فیلم رشد کمک زیادی در زمینه پیشرفت دانش‌آموزان می‌کند و باعث شناسایی و رشد استعدادهای هنری آنان می‌شود که بر همین اساس جشنواره فیلم رشد از15 اسفند در شهرستان شاهرودآغاز شد.

صادقی افزود: یکی از اهداف این جشنواره رشد استعداد دانش‌آموزان به‌ویژه در زمینه ساخت فیلم است زیرا استعدادهای زیادی در موضوعات بکر و تازه هنری و فرهنگی در منطقه وجود دارد تا از این فرصت‌ها به‌خوبی بهره‌برداری شود.

وی در پایان گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره نقد و بررسی محتوای فیلم‌ها با حضور کارشناسان و دانش‌آموزان در منطقه صورت می‌گیرد که انتظار داریم مسئولان و مردم مشارکت و حضوری پرشور داشته باشند تا باعث دلگرمی دانش‌آموزان شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها