عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

اشتباهات پزشکی نتیجه عدم نظارت مسئولان است

نماینده مردم پاوه در مجلس گفت: امکانات پزشکی، خدمات و مراکز بهداشتی در شهرهای بزرگ متمرکز شده و در روستاها و شهرستان ها با کمبود جدی این امکانات مواجهیم اشتباهات پزشکی ناشی از عدم نظارت مسئولان حوزه بهداشت وسلامت کشور است لذا سازمان نظام پزشکی باید مدافع حقوق جان باختگان باشد و با عاملان این مسئله برخورد جدی کند.
کد خبر: ۸۶۴۶۸۷۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

نعمت الله منوچهری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: متاسفانه امکانات پزشکی، خدمات و مراکز بهداشتی در شهرهای بزرگ متمرکز شده و در روستاها و شهرستان ها با کمبود این امکانات مواجهیم.

وی افزود: بحث زیر میزی و هزینه های سنگین پزشکی یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه نظام سلامت و بهداشت کشور بوده که البته مقداری ساماندهی شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت طرح بسیار بزرگ و سنگینی است که که هم بودجه زیادی می طلبد و هم نیازمند نیروی انسانی توانمند و نظارت است که این طرح را محقق کند.

منوچهری یادآور شد: مسئولان برای ساماندهی هرچه بیشتر نظام سلامت در کشور مخصوصا در روستاها و شهرستان ها باید نیروهای کارآمدی را جذب کنند نظارت را در بخش های مختلف کشور گسترش دهند زیرا اگر نظارت و کنترلی در کار نباشد با خسارت و شکست سنگینی در این زمینه روبرو خواهیم شد لذا دولت، مجلس و مردم باید در این زمینه همکاری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص اشتباهات پزشکی در بسیاری از بیمارستان ها گفت: این اشتباهات که معمولا باعث از دست دادن عده ای از مردم بی گناه کشورمان می شود باید رسیدگی شود زیرا این مسئله ناشی از عدم نظارت مسئولان حوزه بهداشت وسلامت کشور است لذا سازمان نظام پزشکی باید مدافع حقوق جان باختگان باشد و با عاملان این مسئله برخورد جدی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار