خبرهای داغ:
اولین سالگرد تدفین دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان و جمعی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۶۹۰۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام احمد نظری از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در این مراسم با اشاره به پیام قرآن کریم در مورد شهدا گفت: در آن پیام آمده است که شهدا را مرده نپندارید و قرآن بر این امر اصرار دارد، حال سؤال اینجاست که چرا در قرآن کریم این‌گونه تأکید شده است.

وی افزود: در فرهنگ و قاموس قرآنی مرگ نداریم کسی را خدا نیافریده که او را موت بدهد موت یعنی علائم حیات از او رخت برمی بندد و این به معنای نابودی است که بنابراین نیست که خداوند علائم حیات را از او بگیرد و خصوصاً در مورد شهیدان این‌گونه است.

نظری بیان کرد: شهیدان علائم حیات را بعد از شهادت دارند و اگر انسانی بنام شهید است مگر می‌شود به او گفت مرده است ولیکن او زنده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین علائم حیات شهید فهم شهید است تصریح کرد: «حیات واقعی که قرآن کریم و خداوند وعده داده است علائم حیات جسمانی نیست بلکه حیات واقعی فهم و درک و معرفت است که باید پرسید چه کسانی بالاتر از شهیدان به این درک رسیده‌اند.

نظری گفت: جوانی که تمام آینده خود را کنار می‌زند و خود را به میدان می‌رساند تا فدای دین خدا شود این یعنی معرفت الی الله بنابراین ورود به حیات واقعی معرفت است که شهید این معرفت را کسب کرده و وجود و جانش را درراه خدا به میدان برده است.

در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی و هیات های مذهبی برپا شده بود با پخش کلیپی از روز تشییع و تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود یاد و خاطره این دو شهید گرامی داشته شد. در پایان مراسم که با حضور جمعی از سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در شهرستان شاهرود همراه بود شرکت‌کنندگان در مزار پاک شهدای گمنام دانشگاه حضور یافتند و با قرائت فاتحه و قرآن کریم و نوحه‌خوانی از مقام شامخ آنان تجلیل کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها