سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان یزد خبر داد:

اجرای دو پروژه بین‌المللی منابع طبیعی در استان یزد/پروژه 1200 هکتاری کمربند سبز یزد در انتظار تصویب در سفر رئیس جمهور

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان یزد معرفی هزار و ۲۰۰ هکتار از پروژه کمربند سبز برای سال ۹۵ و ۹۶ با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح های پیشنهادی این اداره کل به استانداری یزد برای سفر رئیس جمهور عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۴۷۰۲۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

یه گزارش خبرگزاری بسیج، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی با اشاره به تولید و توزیع 500 هزار اصله نهال جنگلی،زینتی و بیابانی از 22بهمن سال جاری تا 21 اسفندماه (پایان هفته منابع طبیعی) در استان گفت: در همین راستا مناطقی از استان نیز برای کاشت نهال به مردم معرفی شده است.

محمدرضا آخوندی ادامه داد: روز گذشته و به مناسبت روز درختکاری در محور مواصلاتی یزد ـ میبد 23 کیلومتر فضای سبز با اعتبار 60 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و 14 ردیف درخت کشت شد که امیدواریم با حفظ و نگهداری آن، گام موثری در توسعه فضای سبز در استان یزد برداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری اعتبارات خوبی نسبت به سال گذشته برای گسترش منابع طبیعی در استان مصوب شده که امیدواریم تخصیص آن نیز به موقع انجام شود.

آخوندی مهم‌ترین برنامه‌های منابع طبیعی در استان یزد را اجرای دو پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در ابرکوه و منارید در بهاباد به صورت پایلوت اعلام کرد و اظهار داشت :این طرح‌ها با قوت در مناطق یاد شده در حال پیگیری است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان یزد گفت: از برنامه های پیشنهادی ما برای این سفر غرس نهال توسط رئیس جمهور است که در صورت موافقت، این اقدام صورت خواهد گرفت.

آخوندی معرفی هزار و ۲۰۰ هکتار از پروژه کمربند سبز برای سال ۹۵ و ۹۶ با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح های پیشنهادی این اداره کل به استانداری یزد برای سفر رئیس جمهور عنوان کرد و افزود: امیدواریم این پروژه با توجه به نیاز استان یزد، مطرح و مصوب شود.

در این نشست معاون حفاظت و امور اراضی این اداره کل در پاسخ به سوال خبرنگار یزدامروز مبنی بر اقدامات حفاظتی این معاونت در حفاظت از باغات منطقه شاهدیه و جلوگیری از تخریب آن ها گفت: اگر اسناد این باغات در اختیار این اداره کل باشد و این اراضی ملی تشخیص داده شوند حتما این اداره دخالت خواهد کرد ولی برخی اسناد اراضی دولتی در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی قرار داشته و در این موارد قانون وظیفه جلوگیری از تخلفات را بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته است.

یزدامروز
ارسال نظرات