شوالیه ماسونی در موزه دولتی

وی در فاصله‌ی سالهای 1352 تا 1357 از جمله عوامل و کارکنان انجمن فرهنگی ایران و آمریکا بوده ...
کد خبر: ۸۶۴۷۰۶۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

خبرگزاری وابسته به جریان اصلاحات از برگزاری آیین رونمایی از مجموعه‌ی هشت جلدی کتاب‌های آیدین آغداشلودر موزه‌ی دولتی موسوم به «موزه هنرهای معاصر» خبر داد.

آیین رونمایی از مجموعه هشت جلدی کتاب‌های آیدین آغداشلو با حضور حورا یاوری، مسعود کیمیایی، منوچهر انور، بیژن بیژنی، جهانگیر هدایت، حسین کنعانی، علیرضا هاشمی‌نژاد، آرش تنهایی و محمودرضا بهمن‌پور، ناهید طباطبایی و با اجرای علی دهباشی(حلقه وصل نویسندگان اسرائیلی و لابی صهیونیسم در ایالت متحده به نشریات ایران)، در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.همچنین در این مراسم محمود دولت‌آبادی با بیان سخنانی به بررسی زندگی هنری آغداشلو پرداخت. دولت‌آبادی از اعضای ارشد کانون منحله نویسندگان ایران، از حامیان چریک‌‌های فدایی خلق و از شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین است که در فتنه‌‌ی 88 و سایر اقدام‌‌های براندازانه، نقش فعالی را در حوزه فرهنگی ایفا کرده است.

در قسمت بعد علی دهباشی، پیامی را از داریوش شایگان قرائت کرد که در بخشی از آن آمده بود:«آغداشلو شخصیتی استثنایی است که هنرمندی‌اش از یک سو و دانش نظری‌اش از سوی دیگر او را یگانه روزگار کرده است. وی نقدنویسی زبردست در عرصه هنر است و قلم ادبی توانایی نیز دارد.»

لازم به ذکر است داریوش شایگان نیز از تئورسین‌های دفتر فرح پهلوی است . «شایگان» پیش از انقلاب از همکاران مجامع و محافل سلطنتی بود لذا همکاری خود را با بنیاد «فرح پهلوی» به همراه «احسان نراقی»، «جمشید بهنام» و «رهنما» شروع کرد و بعد از مدتی به سمت مدیرعاملی بنیاد فرح پهلوی انتخاب شد. شایگان پس از پیروزی انقلاب به فرانسه رفت و در دفتر «رضا ربع پهلوی» به فعالیت علیه انقلاب اسلامی پرداخت و کتابی نیز با عنوان «انقلاب دینی چیست؟» منتشر کرد.وی پیشتر با مقاله‌ای که در دوماهنامه‌ی بخارا به مدیر مسئولی و سردبیری علی دهباشی! به چاپ رسیده بود، به دفاع از ارتداد پرداخت!!!

گفتنی است آیدین آغداشلو شوهر سابق شهره آغداشلو (هنرپیشه ی دوران پهلوی و فیلم های ضد انقلاب) از نقاشان عصر پهلوی است . وی در فاصله‌ی سالهای 1352 تا 1357 از جمله عوامل و کارکنان انجمن فرهنگی ایران و آمریکا بوده است. انجمن فرهنگی ایران و آمریکا به پیشنهاد حسین علاء (نخست وزیر رژیم منحوس پهلوی) و توسط اداره کل فرهنگی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در تهران راه‌اندازی شد. سازمان مرکزی این تشکیلات ماسونی در واشینگتن دی سی بوده و ریاست آن را در سالهای 1352 تا 1357 یکی از جاسوسان شناخته شده‌ی سیا در تهران به نام کاترین کوب بر عهده داشته است. کاترین کوب در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به جرم جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به اسارت گرفته شد.

او که از عوامل فساد و تباهی در تلویزیون پهلوی با سمت تهیه کنندگی و کارگردانی نیز بوده است. در مصاحبه‌ای که سال گذشته با روزنامه‌ی قانون داشت ، گفته بود :« اوج آن چیزی که می‌خواستم پیش از انقلاب برایم مقدور شد!»

در واپسین روز‌های دی ماه سال جاری آیدین آغداشلو با حضور در سفارت فرانسه در تهران نشان شوالیه‌ را دریافت کرد!

نشان "ملی لیاقت"(شوالیه) برای اولین‌بار در سوم دسامبر ۱۹۶۳ توسط ژنرال "شارل دوگل" رییس جمهور وقت فرانسه نام‌گذاری شد. این نشان دارای 5 درجه بوده که شامل طبقه‌بندی شوالیه، افسر، فرمانده، افسر ارشد و صلیب بزرگ می‌باشد. این نشان به کسانی اهدا می‌شود که دارای دستاوردهای نظامی و غیر نظامی برجسته ای برای دولت فرانسه باشند.

ارسال نظرات