این اقدامات ضد فرهنگی در حالی صورت می گیرد که از دانشگاه هرمزگان به عنوان یکی از مراکز معتبر علمی به شمار می رود در حال تبدیل شدن به یک محیط ضدارزشی و ضدعلمی است و این روزها تنها چیزی که اثری از آن وجود ندارد فعالیت های علمی و پژوهشی است
کد خبر: ۸۶۴۷۱۱۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ جشنواره دانشجویی سین هشتم به همت انجمن علمی دانشگاه هرمزگان با محوریت ساحل پاک جمعه ۱۴ اسفند ماه در محل پارک غدیر بندرعباس برگزار شد.
 
این جشنواره که به منظور پاکسازی ساحل پارک غدیر و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست برگزار شد با حواشی همراه بود که محوریت جشنواره را کمرنگ کرد.
 
جشنواره دانشجویی که با حضور دانشجویان دانشگاه هرمزگان برگزار شد در ابتدا با پاسازی ساحل و جمع آوری زباله های رها شده آغاز شد که در ادامه با اجرای موسیقی زنده به اردوی مختلط دانشجویی با تم ساز همراه شد.
 
این اقدامات ضد فرهنگی در حالی صورت می گیرد که از دانشگاه هرمزگان به عنوان یکی از مراکز معتبر علمی به شمار می رود در حال تبدیل شدن به یک محیط ضدارزشی و ضدعلمی است و این روزها تنها چیزی که اثری از آن وجود ندارد فعالیت های علمی و پژوهشی است.
 
اجرای برنامه های سالم سازی فرهنگ در راستای ترویج اخلاق مداری ضروری است اما نیازمند این است که  مسئولین دانشگاهها توجه بیشتری به امورات فرهنگی داشته باشند تا شاهد مشکلاتی که مخالف قانون و منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است، نباشیم.
 
با وجود اینکه در ایام سوگواری فاطمیه قرار داریم  موسیقی زنده و شاد در خور شان فرهنگ ایرانی اسلامی نیست لذا برگزاری چنین اردوهایی نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان دانشگاهی است.
 
این در حالی است که رهبر انقلاب درباره یکی از الزامات اثرگذاری تشکل‌های دانشجویی یعنی «افزایش قدرت جاذبه» دانستند و با رد کامل افزایش جذابیت در محیط‌های دانشجویی از راه‌های غلطی همچون اردوهای مختلط و کنسرت‌های موسیقی تأکید کردند: کسانی که دختران و پسران دانشجوی مردم را تحت عنوان ایجاد جاذبه، به‌صورت مختلط در پوشش اردوهای دانشجویی می‌برند قطعا به محیط‌های دانشجویی و حتی نسل آینده خیانت می‌کنند.
 
رهبر انقلاب در تبیین راه‌های صحیح افزایش قدرت جذب تشکل‌های دانشجویی، به ارائه‌ی حرف‌های نو و تازه‌ی دینی، سیاسی و اجتماعی اشاره کردند و افزودند: مطالعه‌ی عمیق قرآن و نهج‌البلاغه، امکان طرح سخنان نو و جذاب را فراهم می آورد. استفاده از روش‌های هنری مانند تئاتر دانشجویی، کاریکاتور، طنز، نشریات صوتی، مراسم شعرخوانی از دیگر روش‌هایی بود که رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی توصیه کردند.
 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با وارد دانستن انتقاد یکی دیگر از دانشجویان در خصوص ترویج برخی مسائل مُخلّ پیشرفت‌های علمی در دانشگاه‌ها نظیر برگزاری کنسرت‌های موسیقی، گفتند: این‌گونه کارها به بهانه‌ی نشاط‌ بخشی به محیط دانشجویی، جزو غلط ترین کارهاست.
 
ﺍﺯﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﺗﺤﺮﮐﺎﺕ ﺩﺭﻫﺮ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎهها ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻗﺴﻤﺖ ﻋﻤﺪﻩ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺭﺍ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﯽ، ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﻔﻮﺫ ﺩﺭ ﺗﻔﮑﺮﺍﺕ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻏﺮﺑﯽ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﻣﺮﺯ ﻭ ﺑﻮﻡ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺍﺳﺖ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ لذا مسئولین دانشگاهی در راستای جلوگیری از نفوذ دشمن و رسیدن به اهداف خود تدابیر ویژه ای اندیشه کنند.
 
در چند روز اخیر شاهد این بوده ایم که دانشگاه هرمزگان به ﺟﻮﻻ‌ﻧﮕﺎﻩ ﻭ ﺣﯿﺎﻁ ﺧﻠﻮﺕ ﺳﯿﺎﺳﯿﻮﻥ تبدیل شده است مجوز حضور  یکی از سران فتنه۸۸ که با تحصن و اقدامات دانشجویان انقلابی این واحد دانشگاهی لغو شد،و …. ازجمله اقداماتی می باشد که در این واحد دانشگاهی اتفاق افتاده است.
 
با توجه به اینکه برگزاری اردوی مختلط از سوی دانشگاه ها ممنوع می باشد، صدور مجوز برگزاری چنین اردویی در جای خود قابل تأمل می باشد لذا اقدام اخیر دانشگاه هرمزگان بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است و نشان دهنده سهل انگاری مسئولین دانشگاهی در اجرای برنامه های فرهنگی است.
IMG-20160305-WA0015-(1).jpgIMG-20160305-WA0018.jpgIMG-20160305-WA0026-(2).jpg
 
انتهای پیام
ارسال نظرات