اجرای چهار پروژه عمران شهری با اعتبار 200 میلیارد تومان با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان در جلسه شورای شهر خرم آبادمورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۴۷۱۴۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان در جلسه شورای شهر خرم آباد، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با قرارگاه خاتم الانبیاء چهار پروژه عمران شهری شامل روگذر اتصال بلوار شهید شفیع پور به مسکن مهر، روگذر اتصال بلوار شهید شفیع پور به بلوار ولایت، روگذر نعل اسبی اتصال خیابان شریعتی به کوی فلسطین و زیرگذر بلوار بهارستان گلدشت با اعتبار 200 میلیارد تومان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه 150 میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز برای احداث چهار پروژه عمران شهری خرم آباد توسط شهری و 30 درصد آن نیز توسط استانداری تامین می شود، افزود: استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه های عمران شهری در خرم آباد فرصت مناسبی است که با پیگیری های استاندار و مساعدت فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء محقق شده است و با این حال باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر خرم آباد مبنی بر اینکه اجرای پروژه های پیش بینی شده مستلزم وجود طرح جامعه ترافیکی است و خرم آباد فاقد این طرح است گفت: مگر شهر همدان دارای طرح جامع ترافیک است که در آن توانسته اند مشکل ترافیکی را رفع کنند.

اصلانی ادامه داد: شورای ترافیک در خرم آباد به عنوان یک ظرفیت کارشناسی وجود دارد و می توان خلاء طرح جامع ترافیکی را با استفاده از نظرات کارشناسی این شورا رفع کرد.

وی با بیان اینکه شورای شهر خرم آباد باید با در نظر گرفتن آینده این شهر مجوزهای لازم برای اجرای پروژه های پیش بینی شده را صادر کند ادامه داد: شهرداری تهران 10 هزار میلیارد تومان و شهرداری مشهد سه هزار میلیارد تومان قرارداد اجرای پروژه های عمران شهری را با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد کرده اند و این در حالی است که آنها نیز از منابع کافی برخوردار نیستند؛ از این رو مسئله اساسی این است که برای تامین منابع خلاقیت به خرج دهیم.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: شورای شهر خرم آباد برای رد یا تصویب این پروژه ها مختار است؛ اما مسئله این است که اجرای این پروژهها برای توسعه شهر و رفع معضلات ترافیکی ضرورت دارد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه با توجه به اظهارات اعضای شورای شهر خرم آباد بررسی کارشناسی اجرای چهار پروژه عمرانی مورد نظر در این شهر به سه کمیسیون توسعه، عمران و طرح ریزی شهری، برنامه، بودجه و تشکیلات منابع انسانی و حقوقی و املاک محول شد.

در این جلسه برخی از اعضای شورای شهر خرم آباد با ذکر دلایلی همچون ضرورت اجرای پروژههای عمران شهری نیمه تمام، ناتوانی شهرداری برای تامین اعتبار پروژه های مورد نظر و اجرای پروژه های عمران شهری در نقاط دارای اولویت ضمن اعلام مخالفت با اجرای این پروژه ها خواستار انجام کار کارشناسی بیشتر در این رابطه در کمیسیون های مرتبط در شورا شدند.


ارسال نظرات