عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»:

ضعف نظارتی دلیل اشتباهات سنگین پزشکی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: عدم نظارت و ضعف نظارتی و همسو بودن برخی از ناظرین با متخلفین دلیل اشتباهات سنگین پزشکی و تلفات ناشی از آن است.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۰۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: مراکز درمانی باید در شهرستان ها و روستاهای کشور افزایش بیشتری یابد.

وی با اشاره به حساس بودن حوزه سلامت و بهداشت در کشور افزود: برنامه ریزی در حوزه پزشکی و بهداشتی کشور باید دقیق تر و قانونمند انجام شود.

نماینده مردم ارومیه خاطر نشان کرد: نیاز شدید به تجهیزات و خدمات بهداشتی پزشکی در مراکز استان ها دیده می شود لذا مسئولان باید امکاناتی مانند بالگرد های بیماربر را برای شهرستان ها و روستاهای صعب العبور فراهم کنند.

این نماینده مجلس یادآور شد: البته در حوزه سلامت وزیر بهداشت و درمان اقدامات بسیار شایانی را انجام داده و بسیاری از محرومان را تحت پوشش بیمه ای قرا داد اما در کنار این اقدامات مثبت الان حدود نه ماه است که بیمارستان های خصوصی و دولتی پولی دریافت نکرده اند لذا با کاهش انگیزه بسیاری از پزشکان مواجه هستیم .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تحول سلامت باید به درستی اجرا شود و بهترین امکانات و خدمات درمانی در اختیار مردم روستاها و شهرستان ها قرار بگیرد.

وی با انتقاد از کاهش بودجه بهداشت و درمان در امسال گفت: بودجه وزارت بهداشت و درمان باید افزایش یابد وگرنه با مشکلات عدیده ای در این زمینه روبرو خواهیم شد.

فتاحی در خاتمه در خصوص اشتباهات اخیر پزشکی و از دست رفتن جان عده ای بی گناه اظهار داشت: اجرای درست قوانین و نظارت صحیح و دقیق باید در تمامی ابعاد وجود داشته باشد عدم نظارت و ضعف نظارتی و همسو بودن برخی از ناظرین با متخلفین دلیل اشتباهات سنگین پزشکی و تلفات ناشی از آن است.

ارسال نظرات