خبرهای داغ:
تهدید بی سابقه رهبر کره‌شمالی/

حمله هسته‌ای به آمریکا و کره جنوبی!

کره شمالی در واکنش به طرح آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی، این ۲ کشور را تهدید به حمله هسته‌ای پیشگیرانه کرد.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۳۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی در واکنش به طرح واشنگتن و سئول برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی، کره جنوبی و خاک آمریکا را تهدید به حمله هسته‌ای پیشگیرانه کرد.

 

واشنگتن و سئول روز یک شنبه از برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک در نزدیکی مرزهای کره شمالی خبر دادند. 

 

پیونگ یانگ همواره نسبت به برگزاری رزمایشهای نظامی آمریکا در شبه جزیره کره هشدار داده است.

 

پس از آن که کره شمالی اخیرا یک آزمایش هیدروژنی انجام داد و سپس یک موشک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، از جمله چین و روسیه، روز چهارشنبه به اتفاق آرا قطعنامه تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی را تصویب کردند.

 

این قطعنامه که به ابتکار آمریکا و چین تهیه شده بود، ضمن گسترش تحریم‌ها علیه کره شمالی، خواستار انجام بازرسی از تمامی محموله‌‌های رد و بدل شده با این کشور آسیایی است.

 

به دنبال صدور قطعنامه شورای امنیت، «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی گفت این کشور باید آماده باشد در هر زمانی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.

 

کیم گفته بود شرایط کره شمالی آنقدر ناامن و خطرناک شده است که باید گزینه حمله پیشگیرانه را آماده داشته باشند.

 

وی افزود «دشمنان کره شمالی به طور خاص آمریکا، تهدیدی علیه بقای کره شمالی هستند و در زمانی که آمریکا درباره جنگ و تخریب در دیگر کشورها حرف می‌زند تنها راهی که ما می‌توانیم از تمامیت ارضی خود دفاع کنیم، تقویت قابلیت هسته‌ای ما است.»

 

رهبر کره شمالی درادامه خاطر نشان کرد «ما باید همیشه آماده شلیک کلاهک‌های هسته‌ای خود در هر زمان لازم، باشیم و هیچ تحریمی هیچ وقت برای ما کارساز نیست چون ما همواره در شرایط تحریم آمریکا برای بیش از نیم قرن بودیم. در آینده کشوری خواهیم ساخت که قدرتمند و متکی به توسعه خود است.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار