عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: مسئولان سازمان محیط زیست باید توجه کنند که ارز آوری از طریق صدور مجوز شکار برای شکارچیان خارجی آنقدر ارزش ندارد که دست به این اقدامات می زنند ضمن اینکه تعداد حیوانات و پرندگان هم در کشور به قدری نیست که به این راحتی مجوز شکار آن را بدهند.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۳۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

ایرج ندیمی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: با توجه به ضعف هایی که در باب حفظ و نگه داشت وحوش و طیور و پرندگان داریم متاسفانه با کاهش تعداد اقلام و رأس های وحوش محیط زیست روبرو هستیم لذا بیش از ایجاد زمینه شکار باید زمینه نگه داری آن فراهم شود.

وی افزود: متاسفانه تعداد انواع بسیاری از حیوانات و پرندگان از حد استاندارد خود هم تنزل کرده بنابراین تنها راهی که وجود دارد اینکه سازمان محیط زیست نهایت دقت و همت خود را خرج حل این مشکلات کند، اینکه به بهانه درآمد ارزی و گردشگری به شکارچیان خارجی اجازه شکار با پیشرفته ترین ابزار شکار داده شود کار بسیار ناروایی است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظر می رسد که این اقدامات ناروا و نابجای سازمان محیط زیست با سیاست های کلی کشور و سیاست های محیط زیستی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند سازگاری ندارد لذا مخالفت خود را با صدور هر گونه پروانه شکار برای خارجی ها و مانند آن اعلام می کنیم.

ندیمی خاطر نشان کرد: مسئولان سازمان محیط زیست باید توجه کنند که ارز آوری از طریق صدور مجوز شکار برای شکارچیان خارجی آنقدر ارزش ندارد که دست به این اقدامات می زنند ضمن اینکه تعداد حیوانات و پرندگان هم در کشور به قدری نیست که به این راحتی مجوز شکار آن را بدهند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه بیان داشت: این گونه اقدامات نابخردانه برای شکارچیان داخلی هم فرصتی ایجاد خواهد کرد و به آنها اجازه کشتار این حیوانات را خواهد داد سازمان محیط زیست باید در صدور مجوز شکار حیوانات و طیور محدودیت های جدی را ایجاد کند.

ارسال نظرات