کامران پارسی نژاد در گفتگو با «بسیج»:

افزایش روزافزون کتابهای مخرّب/بخش دولتی در حوزه ادبیات و فرهنگ سرمایه‎گذاری نمی‎کند

این نویسنده گفت: در ایران در حوزه ادبیات و فرهنگ بخش دولتی سرمایه گذاری نمی کند و از طرف دیگر طیف روشنفکری فکر می کند هر چه از موارد مبتذل و نا متعارف استفاده کند نشان دهنده برتری ذهنی و رشد فکری است شاهد آثار بسیار مخربی هستیم که نابودی بنیان خانواده را هدف گرفته اند.
کد خبر: ۸۶۴۷۲۹۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کامران پارسی نژاد نویسنده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: در ده سال اخیر فضای ادبیات داستانی ما به شدت رو به وخامت است و شاهد آثار بسیار مخربی هستیم که نابودی بنیان خانواده را هدف گرفته اند.

وی افزود: نویسنده به عنوان کسی که طرح موضوع می کند جنبه تبلیغی دارد و بسیار می تواند بر مردم تاثیر گذار باشد در بسیاری از کتاب های داستانی به آقایان می آموزند که از خیانت همسران خود چشم پوشی کنند، عشق های بین محارم و برادر و خواهر را رواج می دهند و متاسفانه حجم چنین آثاری روز به روز در حال افزایش است.

پارسی نژاد اظهار داشت: علت این مسئله نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد ولی یکی از دلایل آن همین فراوانی سریال های ماهواره ای است که بسیار نفوذ کرده و ادبایت داستانی ما را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

این نویسنده گفت: در ایران در حوزه ادبیات و فرهنگ بخش دولتی سرمایه گذاری نمی کند و از طرف دیگر طیف روشنفکری فکر می کند هر چه از موارد مبتذل و نا متعارف مانند همجنس گرایی استفاده کند نشان دهنده برتری ذهنی و رشد فکری است در صورتی که باید به خیلی از مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کتابها پرداخت.

پارسی نژاد تصریح کرد: بسیاری از مسئولان ما اعتقادی به نقش محوری حوزه ادبیات خاصه داستانی ندارند و نمی دانند چه تاثیری در ایجاد تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارند.

وی گفت: در حال حاضر ادبیات قوام یافته نداریم که باعث شکوفایی شود آثار باید هم از لحاظ ساختاری و هم از لحاظ محتوایی حرفی برای گفتن داشته باشند.

پارسی نژاد گفت: در حوزه های ورزش و سینما هزینه های کلان صرف می شود ولی اگر یک سوم آن را در حوزه داستانی داشتیم تحول ایجاد می کرد به نویسندگان نخبه و توانمند بها داده نمی شود تا از اصول و فنون داستان نویسی روز مطلع شوند و شأن و مرتبه آنها از سوی مسئولان در نظر گرفته نمی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار