رئیس سازمان بسیج جامعه کشور گفت: کار اجرایی در کشور سنگین است و در این باره هنر بسیج جامعه پزشکی کمک به مسئولان اجرایی است تا اگر ایراداتی وجود دارد ناصحانه و منطقی آن را به مسئولان تذکر دهیم نه اینکه در فضای رسانه‌ای مطرح کنیم.
کد خبر: ۸۶۴۷۴۸۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، در برنامه «اجلاس دوسالانه مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ» که صبح امروز در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد دکتر محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه کشور سخنرانی کرد.

وی درباره برپایی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اصل این است که پس از پایان انتخابات خدا را شکر کنیم که مردم وارد عرصه شدند و رأی دادند.

بسیج به پیروزشدگان انتخابات مجلس به چشم جریان انقلابی نگاه می‌کند
رئیس‌زاده، در ادامه افزود: باید توجه داشته باشیم تمامی کسانی که کاندیدای نمایندگی مجلس شدند و رأی آوردند از مجاری قانونی کشور عبور کرده‌اند و حتماً ما به پیروز شدگان انتخابات به چشم جریان انقلابی نگاه می‌کنیم، زیرا این افراد در جرگه نظام قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه همه باید زیر چ‌تر فراگیر بسیج جمع شویم، تصریح کرد: ما حرف‌هایی از این دست که مردم تهران مانند مردم کوفه هستند را قبول نداریم، این سخنان نیروی انقلابی نیست و ما با این سخنان زاویه داریم.

وی ادامه داد: از روز اول به دنبال این بودیم که چ‌تر تشکل بسیج گسترده باشد به این دلیل که بسیج تشکلی عادی نیست و بسیاری از برکاتی را که می‌تواند به دست بیاورد بسیاری از ان جی او‌ها نمی‌توانند به دست بیاورند.

رئیس‌زاده، درباره حضور تشکل‌های مختلف در یادواره شهید رهنمون که هفته گذشته در خرمشهر برگزار شد، تاکید کرد: در برنامه شهید رهنمون از هر تشکلی در حوزه سلامت نماینده‌ای وجود داشت زیرا تلاش ما این است که بستری برای ارائه خدمت به مردم از همه تشکل‌ها باشیم.

هنر بسیج جامعه پزشکی کمک به مسئولان اجرایی کشور است
رئیس‌زاده، با اشاره به اینکه هنر بسیج جامعه پزشکی این است که به مسئولان اجرایی در کشور کمک کند، بیان کرد: به ما ایراد گرفته می‌شود که چرا با مسئولان کنونی کشور اینقدر همراهی می‌کنید؛ به این دلیل که ما می‌دانیم کار اجرایی سنگین است و در این باره باید به مسئولان اجرایی کمک کرد، در عین حال اگر ایراداتی وجود دارد و عدول از اصول اتفاق افتاد باید ناصحانه و منطقی تذکر داد و نه اینکه آن را در فضای رسانه‌ای مطرح کزد.

نقدهای دلسوزانه در فضای رسانه‌ای موثر نیست
وی در ادامه افزود: تا کنون کدام جریان را دیده‌اید که در فضای رسانه بتواند آن را اصلاح کند و مردم را به تأمل وادار کند؛ اولین واکنش در ذهن مخاطب یک جبهه گیری و موضع گیری است در واقع نقدهای دلسوزانه در فضای رسانه موثر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه به‌‌‌ همان اندازه که وزارت بهداشت و نظام پزشکی در سلامت کشور نقش دارند بسیج و ان جی او‌ها در حوزه غیر دولتی برای خدمت به مردم توانمندند، گفت: در بسیج سالی نزدیک به چهار میلیون خدمت در مناطق محروم به مردم ارائه می‌شود، سالی نزدیک به ۵۰ بیمارستان صحرایی در کشور برپا می‌شود، تیم تک تخصصی اعزام می‌شود و نزدیک به شش هزار تیم بهداشتی و درمانی به مناطق مختلف کشور اعزام کردیم.

خدمات بسیج جامعه پزشکی داوطلبانه و فرهنگ ساز است
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: این ارقام شاید به لحاظ آماری در حوزه سلامت معنی دار نباشد و در مقابل ۶۰۰ میلیون نفر خدمتی که در کشور در نظام سلامت ارائه می‌شود آمار بالایی نباشد اما این برنامه‌ها در مناطق محروم به شکل داوطلبانه برپا می‌شود و مانوری برای انسجام در حوزه سلامت است؛ همچنین برای هماهنگی میان بخشی موثر واقع می‌شود و بهترین کار فرهنگی در جامعه پزشکی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ بالغ بر ۷۵ درصد از افراد در نظام سلامت کشور به اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام آمادگی کردند که در برنامه‌های داوطلبانه شرکت کنند اما متاسفانه اینقدر توان در بسیج جامعه پزشکی وجود نداشت که از همه این نیرو‌ها استفاده کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه مولفه اصلی که بتوانیم از ظرفیت بسیج استفاده کنیم سامانه تشکیلاتی است، گفت: تا زمانی که داربست‌های تشکیلاتی موجود نباشد نمی‌توانیم اطلاع رسانی لازم را انجام دهیم، اگر تشکیلات منسجم داشته باشیم می‌توانیم بسیاری از افراد موثر در کشور را در مراسم مختلف از جمله شهید رهنمون دعوت کنیم، پس باید مجامعی مانند این مجمع در تهران را جدی بگیریم.

ترویج روحیه جهادی ضرورت امروز جامعه کشور است
وی با اشاره به اینکه حفظ روحیه جهادی در حوزه سلامت ضرورت امروز جامعه ما است، تصریح کرد: بسیاری از درد‌ها و کاستی‌ها را به این شکل می‌توان برطرف کرد؛ هر میزان مشکلات در حوزه سلامت وجود دارد با این روحیه می‌توان آن را پالایش کرد و ترویج این روحیه می‌تواند حوزه سلامت را بیش از پیش موفق کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات