برگزاری ششمین مجمع بسیج استان

بررسی طرح کارگروه دفاعی و امنیتی / کاهش تهدیدات امنیتی در سواحل مکران و شرق استان هرمزگان با ایجاد اشتغال پایدار

ششمین مجمع بسیج استان با حضور اعضای خود از سراسر استان تشکیل شد در این مجمع کارگروه دفاعی و امنیتی طرحی را با عنوان " کاهش تهدیدات امنیتی در سواحل مکران و شرق استان هرمزگان با ایجاد اشتغال پایدار " ارایه کرد .
کد خبر: ۸۶۴۷۴۸۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

امروز صبح ششمین مجمع بسیج استان با حضور اعضای خود از سراسر استان تشکیل شد ، در این مجمع کارگروه دفاعی و امنیتی با بیان اینکه ؛ استان هرمزگان با دارا بودن سواحل طولانی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و در مجاورت تنگه استراتژیک هرمز بی شک یکی از اهداف راهبردی استکبار در تهاجم به جمهوری اسلامی ایران خواهد بود ، حصول از آخرین وضعیت دفاعی و استحکامات پدافندی در سواحل استان دشمن را مجبور می نماید تا با بهره گیری از تمام ظرفیت خود از این سواحل کسب اخبار نماید . جاسوسی ، مزدوری ، گردشگری ، قاچاق و ... می تواند بخشی از شیوه هایی باشد که دشمن در جهت کسب اطلاعات به آنها متوسل می شود، طرحی را با عنوان " کاهش تهدیدات امنیتی در سواحل مکران و شرق استان هرمزگان با ایجاد اشتغال پایدار " ارایه کرد .

سرگرد جمشیدی ، دبیر مجمع برخی از اهداف طرح را این گونه بیان کرد :

1- کاهش تهدیدات ناامنی و قاچاق ناشی از خلاء جمعیتی در سواحل شرق استان هرمزگان و سواحل مکران .

2- تقویت و توسعه نظارت و اشراف بر سواحل استان با تکیه بر مقاومت مردمی .

3- تقویت شاخص های دفاعی و امنیتی و افزایش احساس امنیت و ایمنی عمومی به منظور کسب اطمینان برای زیست و فعالیت اقتصادی پایدار در روستاهای شرق استان هرمزگان و سواحل مکران .

4- ایجاد فرصت های جدید اشتغال با رویکرد اشتغالزایی برای نیروهای مقاومت مردمی در شرق استان هرمزگان و سواحل مکران .

5- توسعه اشتغال زایی در سواحل مبتنی بر اقتصاد مقاومتی .

حجت الاسلام و المسلمین معصومی ، رئیس مجمع با اشاره به اهمیت و ضرورت مرزها و سواحل به لحاظ امنیتی و اقتصادی ، به قسمتی از فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) اشاره کرد : (( سواحل گسترده جمهوری اسلامی و بویژه ساحل دریای عمان و عقبه آن در منطقه مکران ثروت عظیم ملی است . اگر دولت و دیگر مسئولان با نگاه راهبردی به مناطق دریایی ، به کمک بیایند ، این منطقه عظیم و مهم ، می تواند تواناییهای بسیاری برای جمهوری اسلامی پدید آورد . )) ( 7/9/91 )

در ادامه مهندس منصور قاسمی مسئول کارگروه دفاعی و امنیتی در مورد راه کارهای تحقق طرح گفت :

در این طرح اصولا سرمایه گذاران در تشکیل تعاونی ها کار ، خود نیروی کار بومی هستند . در واقع آنها وابستگی مالکیتی برسرمایه گذاری داشته و صرفا کارگر حقوق بگیر نیستند . با این طرح نیروی کار علاوه بر دریافت حقوق ماهیانه ، تلاش مضاعف دارد تا با فعالیت بیشتر ، در افزایش تولید و ارایه خدمات بیشتر ، در افزایش درآمد و سود بیشتر شرکت کند که افزایش سرمایه گذاری خود او را به همراه دارد مشارکت کند .

پس از ارایه طرح و اظهارات مخالفان و موافقان و رای گیری ، طرح تصویب شد و برای اجراء به دستگاه های اجرایی استان ارسال می شود .

کارگروه دفاعی و امنیتی متشکل از 22 نفر کارشناس در حوزه دفاعی و امنیتی از سراسر استان ، در طی مدت 3 ماه در جلسات مکرر طرح فوق را تدوین و به کارگروه تلفیق پیشنهاد دادند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار