در نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی مطرح شد
یک کارشناس فضای مجازی گفت: در کل جهان ۳۰۰ ماهواره وجود دارد که ۱۱۶ ماهواره از این تعداد، ایران را پوشش می‌دهند؛ در ایران امکان دریافت ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای وجود دارد که ۲ هزار شبکه از آن با دیشهای ماهواره‌ای معمولی دریافت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۵۶۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی جاودانی در بیست و پنجمین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با عنوان «نهضت تولید محتوا» با بیان اینکه تولید محتوای مناسب  امری حیاتی برای هر رسانه است، اظهار داشت: تولید محتوا یعنی بسترسازی و جریان‌سازی به منظور فعال شدن جبهۀ حداکثری مردم و جناح مومن و انقلابی در راستای تولید محتوایی هدفمند برای مقابله با سلطه محتوایی دشمن.

جاودانی با اشاره به تحقیقاتی که یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار دربارۀ شبکه‌های ماهواره‌ای انجام داده است، تصریح کرد: در کل جهان 300 ماهواره وجود دارد که 116 ماهواره  از این تعداد، ایران را پوشش می‌دهند؛ در ایران امکان دریافت 18 هزار شبکه ماهواره‌ای وجود دارد که 2 هزار شبکه از آن  با دیشهای ماهواره‌ای معمولی دریافت می‌شود.

وی افرود: کشور ما، تنها کشوری است که در آن امواج ماهواره‌ای به صورت رایگان دریافت می‌شود در صورتی که در کشورهای دیگر مانند آلمان مردم در ازای مشاهده تلویزیون، پول پرداخت می‌کنند.

جاودانی متذکر شد: 80 درصد از محتوا‌های منتشر شده در فضای مجازی، تکراری وکپی است و بیش از 15 درصد از این محتوا را مطالب طنز، پورن و بدون ارزش و سند تشکیل می‌دهد.

این کارشناس فضای مجازی متذکر شد: متأسفانه برخی رسانه‌ها برای جذب مخاطب بیشتر به سمت تولید محتواها بی‌ارزش می‌روند که اکثراً راجع به غرایز حیوانی انسان است.

جاودانی گفت: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در کشور حدود 40 میلیون رایانه و  بیش از 20 میلیون تلفن همراه و تبلت وجود دارد که می‌توان با آن تولید محتوا کرد.

وی با اشاره به سهولت درسترسی مردم به برنامه‌‌های آموزش و کپی آن در کشور خاطرنشان کرد: آموزش در کشورهای غربی بسیار گران است و مردم اجازه کپی برنامه‌های آموزشی را ندارند و اگر فردی برنامه‌ای را کپی کند، حداقل پنج سال زندانی می‌شود.

ارسال نظرات