غرضی در گفتگو با «بسیج» با اشاره به اقساط سنگین وام 160 میلیونی مسکن
محمد غرضی گفت: آمار و ارقام زوج‎های جوانی را که ماهیانه حقوق 5 میلیون تومان دریافت می‎دارند را ندارم و نمی‎دانم چند درصد از زوج جوان قادر به بازپرداخت وام مسکن به ارزش دو ونیم میلیون تومانی باشند.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۲۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

سید محمد غرضی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه زوج جوان با حقوق 5 میلیونی چند درصد هستند تا بازپرداخت وام دو و نیم میلیونی مسکن داشته باشند اظهار داشت: آمار و ارقام زوج‎های جوانی را  که ماهیانه حقوق 5 میلیون تومان دریافت می‎دارند را ندارم و نمی‎دانم چند درصد از زوج جوان قادر به بازپرداخت وام مسکن به ارزش دو ونیم میلیون تومانی باشند.

وی با بیان اینکه دولت بار سنگینی را از عدم توازن هزینه و درآمد بر دوش می‎کشد افزود: دولت نتوانسته  در زمینه اقتصادی موفقیتی داشته باشد و در زمینه اقتصادی از زمان مشروطه تابحال موفقیت هایی در برخی امور را داشته‎اند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: برخی وزراء با دریافت مبالغ هنگفت از دولت تا حدی توانسته‎اند در مسیر کامیابی دولت موثر باشند، آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت با پول هنگفت  دولتی توانسته بهداشت درمان را به پیش براند ولی دوام نمی‎یابد، در شرایطی که  رقم پرداختی دولت به وزارت بهداشت به 56 هزار میلیارد تومان رسیده باز آقای هاشمی می‎فرمایند پول نباشد نمی‎توانم  کار را ادامه دهم.

 سید محمد غرضی تاکید کرد:  با توجه به اینکه  پولی در دولت نیست  و نمی‎تواند خود را جمع و جور کند برخی وزراء چنین اظهاراتی را بیان داشته‎اند.

وی گفت:آنچه ضروری است توجه بخشی نسل جوان از وضعیت اقتصادی است که  با تغییر دولت‎ها بهبود در وضعیت اقتصادی میسر نمی‎شود و باید خط قرمزهای اقتصادی شناسایی و تعریف گردد این در حالی است که روزی بخشی فعال و بخش دیگر غیر فعال است و تکرار این فرایند دائمی هزینه دولت را بالا می‎برد.

وی با انتقاد از جزئی نگری در اقتصاد اذعان داشت: نگاه جزئی در اقتصاد باصطلاح خود گول زدن است باید سیستم اقتصادی کشور به شکلی کلّی اعم از درآمد، هزینه، دستمزد و... را با هم ببیند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
احمد
۱۹:۴۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
فرزندان حقیر تازه ازدواج کرده اند درآمدشان به 300 هزار تومان هم نمی رسد ، نمی دانم این وامها برای چه کسانی است . برای ما که یک رویا است .