خبرهای داغ:
معصومی با بیان اینکه 575 نفر تحصیل کرده از خانواده های واجد شرایط شهدا و ایثارگران استان بیکار داریم گفت: معوقات خانواده های شهدا تا پایان سال 90 پرداخت شده و در صورت تامین اعتبار سال آینده پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۸۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام معصومی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت رحلت آیت الله واعظ طبسی اظهار داشت: ایشان از نیروهای تاثیر گذار انقلاب بود و ارتحال ایشان صدمه ای به عالم اسلام و تشیع و به خصوص ما خراسانی ها وارد کرد.

وی عنوان کرد: روز بزگداشت شهدا از سال 83 در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شد و 22اسفند که سالروز تاسیس بنیاد شهید است به سالروز بزرگداشت شهدا نام گرفت و اساسنامه بنیاد شهید پراکندن عطر شهادت در جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه کار هفت وزارت و سازمان را انجام می دهیم افزود: آموزش و پرورش، آموزش عالی، علوم پزشکی، مسکن و راه و شهرسازی، بهزیستی، کمیته امداد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد در همه این زمینه ها فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات مهم فرهنگی در سطح استان انجام شد ادامه داد: اولویت اول بنیاد شهید در بخش فرهنگی مسائلی در قالب پیگیری از آسیب های اجتماعی و برگزاری اردوها است که در سال گذشته یک هزار و 700 نفر را به اردو اعزام کردیم.

معصومی خاطرنشان کرد: یک هزار و 330 دانشجو در مراکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند و 475 دانش آموز در مدارس شاهد و مدارس طرح پراکنده داریم که از خدمات بنیاد شهید بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: امسال 2هزار و 500 نفر در فعالیت های قرآنی حضور داشتند که در طرح قرآن در خانه ایثارگران همراه با سایر اعضای خانواده در بحث قرآنی فعالیت می کنند و در مسابقات استانی و کشوری رتبه های خوبی کسب کرده اند.

معصومی با بیان اینکه 575 نفر تحصیل کرده از خانواده های واجد شرایط شهدا و ایثارگران استان بیکار داریم گفت: معوقات خانواده های شهدا تا پایان سال 90 پرداخت شده و در صورت تامین اعتبار سال آینده پرداخت می شود.

وی با اشاره به تامین مسکن برای خانواده های شاهد و ایثارگر تصریح کرد: بیش از یک هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران واجد شرایط مسکن هستند به مسکن و شهرسازی معرفی شدند که از این تعداد تاکنون 49 نفر از مسکن بهره مند شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به برنامه ها در هفته بزرگداشت شهدا اظهار کرد: تصاویر شهدا که درسطح شهرستان ها فضای عمومی را مزین کرده از 15 اسفند تا 15 فروردین ادامه دارد.

وی ادامه داد: امسال مشخص شد که روحانیت نیز در کنار سایر اقشار جامعه در جبهه مشارکت داشتند و نسبت شهدای روحانی به سایر شهدا بیشتر بود که در استان ما 52 شهید روحانی داریم که در بلوار شهید صیاد شیرازی تصاویر شهدای بیرجند نصب شده است.

معصومی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع گلزارهای شهدا در استان 457 گلزار شهید داریم که 391 گلزار بازسازی شده است ، 21 گلزار در دست اقدام برای افتتاح است و 95 گلزار دیگر نیاز به اعتبار دارد که اعتبار بیش از یک میلیارد تومان نیاز است.

وی ابراز داشت: گلزار شهدای قطعه یک بیرجند با وجود اینکه شهدای انقلاب و اول جنگ بودند حالا فونداسیون ریخته شهدا و مسقف خواهد شد و در سوم خرداد افتتاح می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در استان 14 شبکه داریم که توسط خود ایثارگران مدیریت می شود و این شبکه ها در قالب معتمدان معین فعالیت می کنند و از همه اقشار ایثارگر در این شبکه ها عضو شده اند که خود ایثارگران کمک یار بنیاد هستند .

وی با بیان اینکه استان ما جزء استان های برتر در حوزه دیدار از خانواده های معزز شهداست افزود: در مجموع در استان 3 هزار و 600 بازدید توسط سازمان ها انجام شده که از زحمات مدیران کل که در این دیدارها با ما همراهی کردند.

معصومی خاطرنشان کرد: امسال دو کمیسیون پزشکی داشتیم برای تعیین درصد ایثارگران که جزء استان های فعال بودیم و در این کمیسیون 560 نفر از جانبازان تعیین درصد شدند.

وی عنوان کرد: بیمه سلامت شامل همه اعضای خانواده شهدا و ایثارگران می شود و بیش از 4 هزار و 124 نفر بیمه تکمیلی هستند که به دو صورت انجام می شود در تفاهم نامه و مصوبه مجلس آمده که تمام ایثارگران توسط سازمان هایی که شاغل هستند بیمه تکمیلی شوند و آنهایی که شاغل نیستند توسط بنیاد بیمه تکمیلی صورت می گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: جوان ترین شهید از استان ما به نام فلک ژاپونی 12 ساله است از شهرستان بیرجند و مسن ترین شهید از استان ما رضا صالحی دشت بیاض 85 ساله است .

وی ادامه داد: برنامه های هفته بزرگداشت مقام شهدا امشب در خدمت معتمدین معین در بیرجند و سراسر استان هستیم و فردا تجلیل از خادمین خانواده های شاهد و ایثارگر در بنیاد شهید را داریم.

معصومی اضافه کرد: کنگره شهدای دانش آموز فردا صبح برگزار می شود و شنبه گردهمایی فرزندان دختر ، مادران و همسران شهدا به نام اسوه های صبر در سراسر استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دیدار با ائمه جمعه و استاندار، حضور مسئولین در منزل خانواده های شهدا را در طول ایام هفته داریم افزود: غبار روبی گلزار شهدا در سراسر استان در روز پنج شنبه برگزار می شود و در نماز جمعه این هفته از شناسنامه و تصویر دو شهید رونمایی می شود.

انتهای پیام/ 12165

ارسال نظرات
پر بیننده ها