خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تأكيد كرد: امروز وظیفه کنکاش و به دست آوردن تاریخ شفاهی از افرادی که در جنگ بوده‌اند بر دوش ما است.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۲۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار محمد علی‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در این جشنواره خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بر مبنای آموزه‌های دینی و الهی است و با این فرهنگ به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: سی‌و اندی سال از انقلاب اسلامی گذشته و دشمنان توطئه‌های مکرری برای نابودی انقلاب کرده‌اند اما با حضور تمام اقشار مردم موفق نشده‌اند.

علی‌پور افزود: یکی از سخت‌ترین توطئه‌های طول انقلاب اسلامی ایران ایجاد جنگ سخت میدانی هشت ساله‌ بود که امروز ما به یاد آن دور هم جمع شده‌ایم. شکافتن همین دوران به عنوان سند تاریخی به دنیا نشان خواهد داد که صحنه‌های این درگیری هشت ساله پر از ایثار و سربلندی یک ملت است.

علی‌پور بیان کرد: ایران با ظرفیت انسانی و ابزاری خود در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاد و یک وجب از خاک خود را از دست نداد. امروز وظیفه کنکاش و به دست آوردن تاریخ شفاهی از افرادی که در جنگ بوده‌اند بر دوش ما است.

در ادامه محمدحسن اصغرنيا، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در این جشنواره حضور داشت گفت: لازم است تاریخ ایران و بزرگان سرزمین‌مان را بشناسیم. ما 2500 شخصیت را شناسایی کرده‌ایم. جوانان باید سعی کنند که خودشان را مانند این شخصیت‌ها پرورش دهند.

وی یادآور شد: در سال 1359 حادثه‌ای رخ داد که در آن عده‌ای ایستادگی کردند. کسانی که وارد جنگ شدند از عین‌الیقین و علم‌الیقین گذشتند و وارد میدان حق‌ا‌لیقین شدند. در واقع شهید ارثی است که به هر کسی نمی‌دهند.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: ما جامعه بسته‌ای بودیم و امام خمینی (ره) باعث شکوفایی ما شد.

گفتني است، در این مراسم کتاب «گنجی برای فردا» نوشته ستاره عرفانی‌راد و کتاب «حماسه جهاد عشایر مسلمان» تهیه و تدوین بنیاد امور ایثارگران خوزستان رونمایی شد.

در پایان برگزیدگان این جشنواره به شرح زیراعلام شد:

مریم محمودی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرمشهر(راوی سهیلا شبیب‌اصل)،‌ محمدحسن میرشکار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز (راوی خدیجه میرشکار)، علی‌رضا ساکی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان(راوی ناصر ساکی)، مطهره آجیلی از جهاد دانشگاهی خوزستان(راوی سیدمحسن مدنی‌مبارکه)، فرزانه محمودی‌عبدالله از دانشگاه صنعت آب و برق(راوی ولی‌محمد ممبینی)، عبدالله صفرزاده از دانشگاه واحد رامهرمز(راوی محمد ملاصفرزاده)، مریم سلطانی‌مقدم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز(راوی مسعود سلطانی)، سارا صفری از جهاد دانشگاهی خوزستان (راوی منصور زراس).

ارسال نظرات
پر بیننده ها