خبرهای داغ:

باغ موزه اروندکنار برای نخستین بار مهیای بازدید راهیان نور شد

شهردار اروندکنار از مهیا سازی باغ موزه این شهر برای بازدید راهیان نور و میهمانان نورزی در ایام نوروز برای اولین بار خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۷۷۳۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،یوسف دریس  با اشاره به ساخت این باغ موزه در نهر «ابودگل» این شهر و گشایش آن برای نخستین بار در نوروز امسال گفت: فضای پیش بینی شده برای ساخت این باغ موزه یک هکتار است که ساختمان اصلی آن با حدود ۴۰۰ متر مربع وسعت آماده سازی شده است.

وی افزود: در این باغ موزه علاوه بر حضور راویان برای بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس، فضای محیطی آن نیز به نحوی طراحی و اجرا شده که خود گویای بسیاری از مسائل پیرامونی جنگ است.

دریس اظهار کرد: با استفاده از سرامیک، تصاویر شهدای محوری اروندکنار همچون شهید قنوتی و شیرالی در نمای داخلی باغ موزه ساخته و به معرض دید نهاده شده است.

شهردار اروندکنار تصریح کرد: همچنین نمایی از مسجد محوری، شهر اروندکنار قبل، حین و پس از جنگ و چگونگی عملیات قالب در این منطقه (عملیات والفجر ۸) در قالب تصاویر به معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است.

وی یادآور شد: در بخشی از این باغ موزه برخی از آثار به جای مانده از عملیات والفجر ۸ و وسائل شهدا نمایش داده می شود.

شهردار اروندکنار گفت: باغ موزه این شهر دارای سالن نمایش، سه گالری و یک لابی برای مراجعان است.

۶ پارک اصلی شهر مهیا شد

دریس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی در این شهر همچون سالهای گذشته نسبت به آماده سازی شهر برای پذیرایی از میهمانان، مسافران و کاروانهای راهیان نور اقداماتی را انجام دادیم که از جمله آنها می توان به رنگ آمیزی جداول، آماده سازی ۶ پارک اصلی شهر به لحاظ سرویسهای بهداشتی و بهبود وضعیت روشنایی آنها اشاره کرد.

وی همچنین از انجام ترمیم نوارهای حفاری در معابر اصلی شهر برای به حداقل رساندن مشکلات ترددی شهروندان، مسافران، میهمانان و زائران سرزمین نور، افزایش یک هکتار دیگر به فضای سبز شهری با کاشت نهال، درخت و درختچه، گلکاری پارک ورودی شهر و بهبود وضعیت نقاط نازیبای شهر همچون زمینهای رها شده و بلا تکلیف به عنوان دیگر اقدامات در جهت اماده سازی شهر برای استقبال از نوروز و میهمانان، مسافران و زائران نام برد.  

وجود ۱۳ نهر طبیعی

وی از طبیعت اروندکنار به عنوان نقاط بسیار قابل توجه برای میهمانان و مسافران نورزی یاد کرد و افزود: در شهر اروندکنار ۱۳ نهر طبیعی قابل دسترس به اروند رود وجود دارد که در هفت نهر آن دیوارسازی انجام شده و میهمانان ومسافران نوروزی می توانند از این مکانهای طبیعی برای گذراندن اوقات خود و ثبت خاطرات خوش استفاده کنند.

دریس با اشاره پیش بینی یک فروند شناور لندینکرافت در محل یادمان شهدای والفجر ۸ برای انجام گشتهای دریایی بر روی اروند رود اظهار کرد: برخی از اهالی منطقه نیز آمادگی خود برای انجام گشتهای آبی در انهار طبیعی با استفاده از قایقهایشان را اعلام کرده اند.

معرفی علمای بزرگ شیعه

شهردار اروندکنار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود برخی علمای بزرگ در این شهر گفت: در راستای معرفی علمای بزرگ این شهر اقداماتی را به انجام رسانده ایم.

دریس از وجود مقبره «علامه شیخ ربیعی» از علمای معروف مذهب شیعه در اروندکنار خبر داد و افزود: در زمان حاضر کار آماده سازی مسیر منتهی به این مقبره و فضا سازی محیطی آن انجام شده است.

 بندر اروندکنار به عنوان شهر و بخشی از شهرستان آبادان در ۵۰ کیلومتری جنوب آن واقع شده حدود ۳۰۰ متر نیز از خاک کشور عراق فاصله دارد، این ناحیه در گذشته به قُصبه، یا با تلفظ محلی به گُسبه معروف بود، این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنجهای کوچک است.

اروندکنار شامل دو بخش شمالی(قصبه نصار) وجنوبی (قصبه معمره) و دارای سه دهستان به نامهای منیوحی، نصار و نوآباد است، مهمترین محصول کشاورزی این منطقه خرما و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات است. مردم اروندکنار علاوه بر کشاورزی به کار صیادی هم مشغول هستند که از مهترین انواع ماهی های قابل صید در این منطقه می توان به ماهی صبور، بیاح و چندال اشاره کرد،

بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید، اروندکنار محل انجام عملیات والفجر ۸ در دوران دفاع مقدس بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها