مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:
برای توسعه گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان اردبیل به همراه طرح کاشت زعفران زمین مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۰۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهامت هدایت در آستانه هفته منابع طبیعی در جمع نمازگزاران اردبیلی اظهار کرد: ما طرح‌های خوبی را در همین راستا مورد توجه و دقت نظر قرار دادیم به طوری که بیش از 80 هکتار توسعه جنگل‌کاری در استان اردبیل در گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: 45 هکتار از این طرح‌های توسعه جنگل‌کاری در مناطق مختلف استان و حدود 30 هکتار جنگل‌کاری نیز در مشگین‌شهر با گونه سماق انجام می‌شود که تلاش می‌کنیم تا با تنوع‌بخشی به این گونه‌ها کاشت سماق و پسته وحشی را به همراه فندق توسعه بدهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح هشت پروژه آبخیزداری در استان در قالب طرح‌های توسعه آبخیزداری در حوزه درویش‌چایی، اونارچایی و آرپاچایی خبر داد و افزود: تلاش ما بر این است تا طرح‌های توسعه‌ای در این بخش به بهره‌برداری برسد.

هدایت با اشاره به طرح توسعه جنگل‌کاری در فندقلو و ممانعت از برداشت زودرس فندق از سال آینده گفت: برای توسعه گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان اردبیل به همراه طرح کاشت زعفران زمین مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی شعار این هفته را«مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم» توصیف کرد و ادامه داد: فردا اولین روز این هفته شاهد به صدا درآمدن زنگ انفال و طبیعت خواهیم بود که به صورت نمادین در مدرسه آیت‌الله مروج در سلمان‌آباد به صدا در می‌آید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در این روز غرس نهال در مسیر اردبیل ـ نمین و گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی در شهرداری و خود اداره‌کل منابع طبیعی برگزار می‌شود و از فعالان این عرصه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل خواهد شد.

هدایت در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کاشت نهال در حاشیه جاده‌ها به ویژه جاده‌های منتهی به مرکز استان توسعه پیدا کرده و به صورت رفت و برگشت در این مسیر چهار خطه غرس نهال انجام می‌شود.

وی به تفاهم‌نامه همکاری با 14 دستگاه دولتی با موضوع و محوریت حراست از منابع طبیعی و کاشت درختان اشاره کرد و گفت: روز یک‌شنبه به نام رسانه و فرهنگ‌سازی، روز دوشنبه به نام جنگل‌بان و قانون، روز سه‌شنبه به نام آموزش، پژوهش و نیروی انسانی، روز چهارشنبه به نام بسیج سازندگی و همیاران طبیعت، روز پنج‌شنبه به نام مدیریت جامع آبخیزداری و روز جمعه هفته آینده به نام منابع طبیعی و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی نام‌گذاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: در طول این هفته همایش قانون و منابع طبیعی با حضور دستگاه قضا و حضور قضات فعال در این عرصه به همراه شورای بیت‌المال و کمیته اشاعه فرهنگ منابع طبیعی برگزار می‌شود.

هدایت برگزاری رزمایش صیانت از منابع طبیعی را با حضور دهیاران، بخشداران و فرمانداران و همچنین غرس نهال به یاد 3 هزار و 400 شهید استان را یادآور شد و افزود: ما از همه مردم انتظار داریم خودشان در امر درخت‌کاری پیش‌قدم شده و صیانت از این عرصه‌ها را به عنوان یک امانت الهی مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظرات