رئیس بنیاد مسکن مشگین‌شهرخبرداد

مقاوم سازی 6 هزار واحد مسکن روستایی مشگین‌شهر

نزدیک به 6 هزار واحد مسکن روستایی شهرستان مشگین‌شهر با تسهیلات 4 درصدی و تحت نظارت ناظرین نظام فنی روستایی و نظارت عالیه بنیاد مقاوم سازی شده است.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۱۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

مهدی وکیلی رئیس بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان مشگین‌شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از مشگین شهر گفت: ساخت مسکن برای محرومین که روستاهای این شهرستان انجام می‌گیرد که در این راستا تقریباً 14000 جلد سند مالکیت صادر شده است بنابراین برای اجرای طرح هادی در روستاها می‌بایست دو کار اساسی انجام گیرد تا به نتیجه برسد.

وی افزود: تهیه طرح با همکاری و مشارکت 7 اداره اصلی (راه‌و‌شهرسازی، بنیاد‌مسکن، بخشداری‌ها، فرمانداری، استانداری، جهاد سازندگی و گردشگری) صورت می‌گیرد و برای 172 روستای بالای 20 خانوار سند بالا دستی صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: تهیه برنامه‌های طرح هادی روستایی، پنج ساله به اتمام رسیده است و تعدادی نیز در حال بازنگری است و مرحله دوم این طرح، اجرای طرح هادی که تقریباً در 62 روستا که بیش از 30 درصد روستاهای دارای سند بالادستی را شامل می‌شود که این امر بیش از 60 درصد جمعیت روستایی شهرستان را در بر می‌گیرد به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: طبق این امار و ارقام نمی‌توان گفت که طرح های هادی در این شهرستان به اتمام رسیده است بلکه تعدادی از این روستاها به خاطر کمبود اعتبار کافی همچنان باقی مانده است.

وی ادامه داد: شهرهایی همچون رضی، قصابه، لاهرود، مرادلو، فخرآباد که دارای 25 هزار نفر جمعیت شهری هستند زیر نظر این اداره بوده و حدوداً 200 واحد مسکن مهر خود مالکی تاسیس شده است.

وکیلی گفت: بنیاد مسکن استان اردبیل از سال 71 تا به امروز برای اجرای طرح هادی شهرستان مشگین‌شهر بالغ بر 90 میلیارد ريال اختصاص یافته است و در کنار آن در زلزله اخیر شهرستان اهر نیز 5 میلیارد ريال برای اجرا طرح هزینه شده است.

رئیس بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان مشگین‌شهر افزود: طبق امارگیری هایی که از سال 84 از مسکن روستایی به دست امده بالغ بر 17500 مسکن غیر مقاوم در روستاهای شهرستان شناسایی شده که به همت کارکنان این اداره و با تشکیل جلسات متعدد تلاش شده است تا مردم را به دریافت وام کم بهره 4 درصدی راهنمایی و به بانک های عامل معرفی کنیم و در این راستا بالغ بر 5600 واحد مسکن روستایی تحت نظارت ناظرین نظام فنی روستایی و نظارت عالیه بنیاد مقاوم سازی شده است.

وی در پایان تاکید کرد: تهیه طرح هادی روستایی باللوقیه به اتمام رسیده است که با هماهنگی شورای روستای باللوقیه خط تخریب بازگشایی معابر زده خواهد شد تا زمینه اجرای طرح هادی این روستا آماده شود و این امر نیز نیازمند مشارکت مردمی است.

ارسال نظرات