مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد استان سمنان:

221کانون فرهنگی هنری در استان سمنان فعاليت دارند

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فعاليت 221 کانون فرهنگي و هنري در این استان گفت:قریب 14 هزار نفر عضو این کانون های فرهنگی هنری هستند.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۴۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان‏؛حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادیان در جمع خبرنگاران؛ اظهار داشت: از 221 کانون فرهنگی هنری کانون مساجد استان سمنان 84 کانون در روستاهای استان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: 15 کانون فرهنگی هنری در آرادان، 14 کانون در سرخه ،52 کانون در دامغان،45 کانون در سمنان،48 کانون در شاهرود،18 کانون در گرمسار،17 کانون در مهدیشهر و13 کانون در میامی فعالیت دارند.

حدادیان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری علاوه بر مساجد در مصلی ها، دانشگاهها نیز فعالیت دارند ادامه داد:همچنین در کانون های مساجد 82 کتابخانه مخزن دارو 76 کتابخانه باز فعالیت دارند.

235هزارو404 جلد کتاب در کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان

وی با بیان اینکه 58 کتابخانه شهری و24 کتابخانه روستایی مخزن دار و 53 کتابخانه شهری و 23 کتابخانه روستایی باز در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان وجود دارند ادامه داد:17 هزارو28 نفر عضو کتابخانه های مخزن دار این کانون های فرهنگی هنری هستند.

حدادیان تعداد کتاب های موجود در کتابخانه ها را 235 هزارو404 جلد ذکر کردو افزود:کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان دارای مجوز هستند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به رسالت ها و وظایف کانون های تخصصی نیز اشاره داشت و گفت: از مهمترین وکارآمدترین برنامه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،که همسو با سیاست های کلی نظام در دوره چشم انداز وسیاست های کلی برنامه پنجم توسعه و در راستای کیفی کانون های مساجد کشور بوده تشکیل کانون های تخصصی است.

وی اضافه کرد: کانون های تخصصی با تنوع بخشی به برنامه ها وفعالیت ها ، درتمام زمینه های دینی، اعتقادی، فرهنگی، آموزشی، تربیتی، خانوادگی، حقوقی و بسیاری از موارد دیگر نقش بسیار مهمی را برای وصول جایگاه واقعی مساجد در جمهوری اسلامی برعهده دارند.

حدادیان تربیت نیروی متخصص و متعهد طراز فرهنگ وهنر جمهوری اسلامی، بسترسازی برای حضور و مشارکت مساجد در توسعه فرهنگی کشور، ایجاد یک جریان معتمد در موضوعات تخصصی وجریان سازی فرهنگی، تقویت روحیه نوآوری و خلاقیت در کانون های مستعد و بسیاری از اهداف مهم دیگر را از مهمترین اهداف و چشم انداز کانون های تخصصی برشمرد.

11رشته تخصصی در کانون های مساجد استان سمنان

وی با اشاره به اینکه در کانون های مساجد استان سمنان 11 رشته تخصصی شامل آموزش، پژوهش، حجاب و عفاف، نماز، ولایت، قرآن، مهدویت، سلامت، کتابخانه، آي.تي ، مشاوره و... فعالیت دارند‏، اظهارداشت: کانون‌های فرهنگی و هنری ظرفیت مطلوبی در کنار مساجد محسوب می‌شوند که تاکنون مثمر ثمر بوده‌اند.

حداديان عنوان کرد: برنامه هاي کانون هاي مساجد بايد موجب رشد، حرکت و پيشرفت در اخلاق و رفتار شود و به خصوص پيشرفت در حوزه هاي درسي، علمي و مباني اعتقادي بايد از شاکله ها و شاخصه هاي اصلي برنامه هاي فرهنگي کانون ها باشد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ادامه داد: فعالان کانون هاي مساجد تلاش زيادي را در اين مجموعه دارند و ما نيز سعي مي کنيم آنگونه که شايسته و بايسته است در خدمت اين مجموعه باشيم تا تبلور عيني کانون هاي فرهنگي هنري در نظام، کشور و محله ها ديده شود و برجستگي هاي به عمل آمده از برنامه هاي فرهنگي و هنري را شاهد باشيم.

حدادیان با اشاره به اینکه طرح تلاوت نور در سطح مساجد با قرائت یک یا دو صفحه از آیات قرآن کریم بعد از اقامه نماز جماعت اجرا می شود افزود: این طرح با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است.

وی بسط و توسعه انس مردم با تلاوت قرآن و بهره مندی از مفاهیم والای کلام الهی را از اهداف طرح روزانه تلاوت نور عنوان کرد واضافه کرد: بررسی و بیان راه های توسعه و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی، تبیین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، توجه به اصل محوریت و کارآمدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقای فعالیت های قرآنی و ارائه الگوهای مسجد قرآنی را از اهداف برگزاری همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور برشمرد.

حدادیان همچنین بروز رسانی وساماندهی و ایجاد هسته های پژوهش، ارتباط گیری با کانون ها،اجرای طرح های استانی و طرحهای تخصصی را از دیگر فعالیت ها کانون های مساجد استان سمنان عنوان کرد.

فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجليل مي شوند

مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه امسال بیست و سومین سالگرد تاسیس کانون های مساجد با برگزاری ویژه برنامه ها، گرامی داشته می شود ادامه داد: اعلام وتبیین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص درج رسمی مناسبت 18 اسفنددر تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، تبیین بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رساندن مساجد به طراز اسلامی، ارائه گزارش عملکرد به مردم و مسئولان، برگزاری گردهمایی بیست و سومین سالروز تاسیس کانون مساجد با حضور مدیران مسجد محور و اعضای کانون های فرهنگی هنری ، دیدار با ائمه جمعه ،تکریم و تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد و مدیرمسئولان ،ائمه جماعت و ... از جمله اهداف و برنامه های برگزاری گرامیداشت 18 اسفند است.

حدادیان زمان برگزاری آئین نکوداشت تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان شاخص ترین برنامه های ویژه 18 اسفند سالروز تاسیس ستادعالی کانون های مساجد در استان سمنان را 18 اسفند ماه ذکر کرد و افزود: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اهتمام جدی و استفاده از همه ظرفیت نسبت به برگزاری هر چه بهتر برنامه های این روز اقدام کرده است.

وی آشنایی مدیران کانون های مساجد با مدیریت فرهنگی و برنامه های آموزشی پژوهشی فرهنگی دبیرخانه ، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مدیران، به روز رسانی اطلاعات مدیران در حوزه مسائل فرهنگی اجتماعی آموزشی، آشنایی با شیوه حل مشکلات و معضلات محله و منطقه، تبیین جایگاه کانون در محله و منطقه و القاء روحیه جهادی را از جمله رسالت ها برشمردوافزود: اجرای برنامه ها در راستای ماموریت های شش گانه ستاد عالی در حوزه های اقتصاد مقاومتی، جمعیت، خانواده، بصیرت، کارآفرینی، امربه معروف و نهی از منکرباید در دستور کارها و انجام فعالیتها قرار گرفته است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد با هدف استفاده از ظرفیت جوانان و مردم که در حول محور مسجد زندگی می‌کنند در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ... تاسیس شده است، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های متنوع فرهنگی هنری در راستای اهداف خود پرداخته است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار