محمودی نور آبادی در گفتگو با «بسیج»:
نویسنده کتاب "خنده زار" گفت: انجمن های ادبیات در دست کسانی است که به هیچ وجه دغدغه ارزش ها و اخلاق را ندارند و نویسندگان نو قلم را به آثار غربی ارجاع می دهند که با مبانی شرعی ما منافات دارد بنابراین نمی توان انتظار داشت که چنین نویسندگان جوانی در آینده ارزشی کار کنند و خروجی انجمن های ادبیات خلاف آن چیزی است که که باید هدف گذاری می شد.
کد خبر: ۸۶۴۷۹۴۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
محمد محمودی نور آبادی نویسنده دفاع مقدس  در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: یکی از مشکلات اساسی که در زمینه کتاب وجود دارد به حوزه توزیع و نشر بر می گردد.

وی افزود: آثار خوب و بد و متوسط نوشته می شود ولی به دست مخاطب نمی رسد چرا که سیستم توزیع به خوبی تعریف نشده است.

محمودی نورآبادی اظهار داشت: ناشران مستقل عمل می کنند و ساز و کار منسجم برای تحویل و توزیع آثار وجود ندارد اگر هم باشد ما خیرات و برکات آن را ندیده ایم .

نویسنده کتاب "خنده زار" گفت: اگر بخش خصوصی در این زمینه پای کار بیاید بهتر است تا وزارت ارشاد و دولت، تجربه نشان داده بخش خصوصی بهتر از نهاد های دولتی کار می کند.

محمودی نورآبادی تصریح کرد: شاهد چاپ کتابهای ضد اخلاقی و مبتذل از سالهای قبل و با وجود نظارتها هستیم و قطعا با رویکردی که در وزارت ارشاد است و دست ناشران بازتر شده متاسفانه این اتفاق به شکل گسترده تری خواهد شد.

وی ادامه داد: نهاد های دولتی اعم از ارشاد و حوزه هنری که در ادبیات دخیل هستند نتوانستند خوب کار کنند و از اساتیدی که دغدغه کار ارزشی دارند استفاده نمی شود.

نویسنده کتاب "خنده زار" عنوان کرد: انجمن های ادبیات در دست کسانی است که به هیچ وجه دغدغه ارزش ها و اخلاق را ندارند و نویسندگان نو قلم را به آثار غربی ارجاع می دهند که با مبانی شرعی ما منافات دارد بنابراین نمی توان انتظار داشت که چنین نویسندگان جوانی در آینده ارزشی کار کنند و خروجی انجمن های ادبیات خلاف آن چیزی است که که باید هدف گذاری می شد.

محمودی نور آبادی گفت: با پیشنهاد چنین منابعی به نو قلمان آنها به بیراهه می روند و نتیجه اش می شود استفاه از عناصر بد اخلاق و مسئله دار که در حوزه ادبیات شناخته شده اند و اعتراض های ما هم راه به جایی نمی برد.

ارسال نظرات