وی بابیان اینکه از سال 85-86الی90-91 اشتغال کاری خالص تقریبا حدود صفر بوده است اگفت: ما باید توان خودمان را برای تولید داخلی خودمان به کار بگیریم و در تعامل با دنیا هم باید درست عمل کنیم.
کد خبر: ۸۶۴۸۱۱۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ رئیس جمهور در جلسه توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری در استان یزد گقت: قنات ها، بادگیرها و هر آنچه در معماری شهر یزد می بینیم همه نشانی از تدبیر و تعقل و ابتکار خوب مردم این استان است .


روحانی اظهار کرد: دولت همیشه معتقد بوده است که گروه های غیر دولتی نسبت به گروه های دولتی بهتر فعالیت کنند، این تجربه ی دنیاست و ما نیز باید از تجربه های جهانی استفاده کنیم و کشور و ملتمان را به جایگاه شایسته برسانیم .


وی بابیان اینکه از سال 85-86الی90-91 اشتغال کاری خالص تقریبا حدود صفر بوده است افزود: ما باید توان خودمان را برای تولید داخلی خودمان به کار بگیریم و در تعامل با دنیا هم باید درست عمل کنیم.


رئیس جمهور گفت: آمار اشتغال پاییز 94 به اشتغال پاییز 92نزدیک به یک میلیون و دویست هزار نفر به افراد شاغل ما اضافه شده است ، اشتغال خالص ما تقریبا سالی 600هزار نفر است،این عدد باید بیشتر شود.این آمار نشان می دهد در شرایط تحریم هم این دولت توانسته است هم تورم را پایین بیاورد هم آرامش بازار را حفظ کند و هم ثباتی در بازار ارز به وجود آورد.


روحانی اذعان کرد: واردات کالا نسبت به جهان و تجارت یک طرفه ، یعنی نفت بدهیم به آن ها و از آن طرف کالا دریافت کنیم؛ مشکلی را حل نمی کند، نه اشتغال به وجود می آید نه رونق داخلی را درست می کند و نه از فکر و ابتکار داخلی بهره می گیریم و فقط بازار کار برای دیگران درست کرده ایم.


رئیس دولت یازدهم ادامه داد: اگر ما بتوانیم میدان را در زمینه ی اقتصاد برای گروه های غیر دولتی آماده بکنیم و دولت به وظایف خودش عمل کند و کارآفرینان ما هم شرایط را مناسب ببینند و برای کشورشان،نسل آینده ی این کشور و جوان های خودشان وارد عمل بشوند ما میتوانیم به نقطه ی مطلوب برسیم و ظرف چند سال این شدنی است زیرا استعداد ایرانی،تلاش ایرانی،غیرت ایرانی،عشق ایرانی به وطنش و اعتمادی که امروز بین مردم و دولت پیدا شده است ما را به رسیدن به این خواسته نزدیک می کند.


روحانی در یزد عنوان کرد: سرمایه ی دولت امروز اعتماد مردم و امید مردم به آینده است و همه ی آمارها نشان می دهند که مردم به آینده امید دارند.


وی گفت: تحریم مشکل بزرگی بود و تحریم را برای ما تحمیل کرده بودند و وقتی مشکلی بر ملتی تحمیل بشود خیلی بد است.


رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از قول هایی که دولت به مردم داده بود که همه ی تلاش خودش را به کار گیرد تا این قفل تحریم شکسته شود تا درها را برای حرکت اقتصادی باز کند، این کار، کار بسیار سخت و دشواری بود چون عده ای از کشورها نمی خواستندو از آن سود می بردند.


روحانی اظهار کرد: فردی که دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار را از درآمدهای نفتی و غیرنفتی سود برد محکوم به اعدام شد، سوال مردم این است که این پول ها کجا رفت و چه کسی کمک کرده است؟


رئیس جمهور افزود: این تعهدی که دولت به مردم دارد و این عهدی که با مردم داشت موجب شد که از همه ی توانش استفاده کند برای اینکه از حقوق مردم دفاع کند و راه را برای توسعه ی بیشتر باز کند، الحمدالله این قدم برداشته شد و حالا که تحریم برداشته شده نواهای جالبی به گوش می رسد که چرا فلان شرکت با ما کار نمیکند؟ ما قرارمان این بود که دولت های طرف مقابل ما که برای کار با ایران منع شده بودند این منع برداشته شود.


وی ادامه داد: ما باید جاذبه هایمان را بالا ببریم تا آن ها خودشان با اعتماد به سمتمان بیایند.


روحانی بابیان اینکه مگر همه چیز از روز اول درست می شود؟ گفت: وقتی افرادی از شرکت های مختلف بلیط خریدندو این طرف و آن طرف می رفتند کسی گفت که پول این مملکت خارج می شود؟ اینکه 4-5میلیارد دلار پول این مردم برود داخل جیب انسان های دیگر برای حمل مسافر یا حمل بار یا هرکار دیگر.حالا اگر ما بیاییم این صنعت هوایی را به عهده بگیریم ،جایگاه را در منطقه پاس بداریم و با دولت ها رقابت کنیم بهتر نیست؟


رئیس دولت یازدهم اذعان کرد: دولت به قولی که به مردم داده است وفادار خواهد بود اما امروز بیشتر نوبت به شماست .نوبت کارآفرینان ،نوبت بنگاه های اقتصادی غیردولتی است بخش خصوصی، بخش تعاونی،بخش عمومی غیر دولتی ،همه در صحنه حضور یابند؛ شرایط امروز شرایط آماده ای است به هرحال دولت های چه اسیایی،چه اروپایی،چه افریقایی شما جاذبه برای سرمایه گذاری ایجاد کنید زیرا همه چیز محیا است.


روحانی گفت: ما باید همدیگر را نقد کنیم تا با کمک هم کشور را به نقطه ی مطلوب برسانیم.

ارسال نظرات