یک کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

اقتصاد امپریالیسمی، پایین آورنده پرچم خود کفایی است

غلامرضا قنبری گفت: دولت پرچم خودکفایی را با واردات بی‎رویه و فضاسازی رقابت منفی تولید داخلی با تجارت جهانی را به زمین می‎زند و اینگونه بازار داخلی و خارجی را در اختیار امپریالیسم می‎دهد و این در حالی است که خسارت سنگین برای بخش صنعت، کشاورزی را به تصویر خواهد کشاند.
کد خبر: ۸۶۴۸۱۵۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

غلامرضا قنبری کارشناس مسایل اقتصادی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بازار تجارت جهانی فرصت یا تهدید اقتصادی است اظهار داشت: دولت زیر ساخت لازم جهت ورود به بازار تجارت جهانی را فراهم نیاورده است که می ‎تواندسّم مهلک برای صنایع نوپای اقتصادی کشور محسوب ‎گردد.

وی با بیان اینکه توانمندی تولید داخل از یاد نرود افزود: امپریالیسم اقتصادی از توان رقابت  تولیدات داخلی کاسته تا بتواند به اهداف استکباری خود دستیابی داشته باشد و از این طریق بتواند ضربات اقتصادی بر استقلال اقتصادی کشورهای غیر تابعه اعم از ایران را مهیا سازد.

قنبری خاطر نشان کرد: دولت پرچم خودکفایی را با واردات بی‎رویه و فضاسازی رقابت منفی تولید داخلی با تجارت جهانی را به زمین می‎زند و اینگونه بازار داخلی و خارجی را در اختیار امپریالیسم می‎دهد و این در حالی است که  خسارت سنگین برای بخش صنعت، کشاورزی را به تصویر خواهد کشاند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در خاتمه بیان داشت: ورود به سازمان تجارت جهانی بدون مولفه‎های موثر موجبات کندی اهداف توسعه‎ای برای مسیر تولیدی و اقتصادی را بنا می‎نهد.

ارسال نظرات