«ایرج افشار» در 15 آذر 1356 با حکم «فرح پهلوی» به عضویت هیات امنای «بنیاد فرهنگ ایران» جایگزین «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوی و «احسان یارشاطر»، «تقی زاده» و ... رابطه بسیار نزدیکی داشت.
کد خبر: ۸۶۴۸۱۷۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

روزنامه ایران در شماره 6170 به برگزاری مراسم بزرگداشت ششمین سال درگذشت «ایرج افشار» در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران اشاره کرد.

این در حالی است که «ایرج افشار» ، یک به اصطلاح «ایران‌شناس» نزدیک به محافل بهایی است که پس از انقلاب نیز با « بنیاد مطالعات ایران »  (به ریاست اشرف پهلوی) همکاری نزدیک داشته است.

گفتنی است مرحوم «جلال آل احمد»  طی یادداشت مهمی در آبان 1345 خطاب به «ایرج افشار» وی را از حامیان بهائیان معرفی می کند که «زیر بار اباطیل آنان را» گرفته است. «ایرج افشار» در 15 آذر 1356 با حکم «فرح پهلوی» به عضویت هیات امنای «بنیاد فرهنگ ایران» جایگزین «منوچهر اقبال» شد و با دربار پهلوی و «احسان یارشاطر»، «تقی زاده» و ... رابطه بسیار نزدیکی داشت.

شایان ذکر است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مؤسسه‌ای آموزشی، پژوهشی، علمی و خدماتی است که  ریاست کل آن با رئیس جمهور ایران است. این یعنی برگزاری مراسم بزرگداشت این عنصر سلطنت طلب و بهائی در سازمانی درحال برگزاری است که تحت مدیریت و اشراف کامل شخص حسن روحانی است.این اقدام درحالی صورت می‌گیرد این سازمان پیش از این نیز در سالروز مرگ افشار برای وی بزرگداشتی برگزار کرده بود.

و به قول شیخ ما که فرمودند: «نفوذ و ما ادراک النفوذ...»

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۴:۲۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
و به قول شیخ ما که فرمودند: «نفوذ و ما ادراک النفوذ...» خیلی لایک داشت
یک شهروند اردکانی
۲۳:۲۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
یه سوال : هر انسان ساده ای می داند و می فهمد که این دولت از صدر تا ذیلشان دنبال نابودی انقلاب هستند. هیچکس در این مملکت نمی تواند اینها را سرجایشان بنشاند ؟ هیچ قانونی برای مهار کردن جریان دولتی که دارد ریشه و بن انقلاب را بر می کند ، وجود ندارد ؟ اینکه هی شما خبر بزنید که چنین کردند و چنان گفتند : دلمان خون شد. آقا یک کاری بکنید.