یک عضو انجمن فولاد با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال با دور زدن تعرفه ها حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن فولاد وارد کشور شده است، گفت: این در حالی است که اصلاً بازار نیازی به این واردات نداشت و عمده کارخانجات فولادی با مازاد تولید هم روبه رو هستند.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۳۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بهمن قاسمی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت بیشتر به ضرر تولید است، اظهار داشت: از یک سال گذشته تاکنون در دنیا بحران فولاد به وجود آمده و همین موضوع مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی کشور به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه دولت در صدد است تعرفه واردات فولاد را افزایش دهد، افزود: البته یکسری افراد از اجرای تعرفه‌های فعلی سود می‌برند و نمی خواهند فضای رانتی خود را از دست بدهند. دولت وعده داده که تعرفه را سال آینده افزایش می‌دهد اما واحدهای تولیدی از سال 94 درگیر مشکلات هستند و باید تصمیم لازم در این رابطه انجام شود.

قاسمی با اعلام اینکه تعرفه واردات فولاد باید بیشتر از 35 درصد باشد، تصریح کرد: در 10 ماهه امسال با دور زدن تعرفه ها حدود یک میلیون و 450 هزار تن فولاد که بیشتر ورق بودند به کشور وارد شده این در حالی است که اصلاً بازار نیازی به این واردات نداشت حتی عمده کارخانجات فولادی با مازاد تولید هم روبه رو هستند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه ها در تأمین فولاد مورد نیاز خود گفت: به عنوان نمونه شهرداری با یک شرکت فولادی قرارداد منعقد کرده و این شرکت با برند سازی محصولات خود را در بورس کالا 200 تومان گران تر به فروش می رساند در حالی که واحدهای فولادی دیگر محصولات خود را ارزان تر در بورس عرضه می کنند. این گونه رفتارها در سطح بازار باعث شده تا 50 تا تولید کننده نتوانند محصولات خود را در بازار بفروشند.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد ما به دولت این است که با تعیین یک رقم و پایه ثابت مالیاتی برای هر کالا هنگام واردات موضوع مالیات، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده نهایی شود چرا که دریافت مالیات از تولید کننده و عرضه کننده در چند مرحله موجب بروز فساد می‌شود. با این روش شاهد انسجام در پرداخت مالیات، افزایش درآمد دولت، جلوگیری از فرار مالیاتی خواهیم بود ضمن اینکه مانع از تضییع حقوق پرداخت کنندگان واقعی مالیات می شود.

این عضو انجمن فولاد از دریافت مالیات نیز از تولید کنندگان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه فشار مالیاتی منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است این درحالی است که فراریان مالیات میلیاردها ثروت دولت و ملت را به تاراج می برند و دولت باید به این مسئله توجه کند. حتی قانون جدید مالیاتی نیز نتوانسته در برخورد با فراریان مالیات مثبت عمل کند و به آنها نزدیک شود در حالی که سفره های مردم و تولید کنندگان زیر بار فشار دریافت مالیات هر روز کوچکتر می شود.

این عضو انجمن فولاد تصریح کرد: به نظر می‌رسد وضعیت واحدهای تولیدی در سال آینده هم تغییری نکرده و حتی بدتر شود.

ارسال نظرات