خبرهای داغ:
در راستای اجرای کنگره 9800 شهید استان کرمانشاه؛

یادواره 820 دانش آموز شهید استان کرمانشاه برگزار شد

یادواره سه هزار و 600 دانش آموز شهید کشور و 820 دانش آموز شهید استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۳۰۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، در این مراسم که در دبستان شهدای کرمانشاه برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ما علاوه بر این تعداد دانش آموز شهید 170معلم شهید نیز در استان داریم که این موضوع نشان دهنده فرهنگی بودن نظام اسلامی ما است.
سلیمان محبی افزود: در 24 مهر ماه سال 59 همین دبستان شهدا بمباران شد و 16 دانش آموز به همراه یکی از کارکنان مدرسه به شهادت رسیدند.
وی بیان داشت: حتی در جوامع و فرهنگهای دیگری که تفکر مادی دارند نیز برای ایثارگران کشورشان ارزش قائل هستند و مکان هایی را برای یادبودشان نامگذاری می کنند؛ لذا در کشور ما به دلیل آموزه های دینی که داریم باید بیشتر به شهدا بها بدهیم.
محبی با بیان اینکه ما صاحب فرهنگ هستیم و فرهنگ ایثار و شهادت و بخشندگی یکی از زیرمجموعه های فرهنگ اسلامی ما است، گفت: این شهدا بودند که انقلاب و کشور را حفظ کردند و امیدوارم فرهنگ ایثار در کشور ما همیشه پویا باشد تا به نسلهای آینده منتقل شود.
در این مراسم مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری جنگ هشت ساله از استان کرمانشاه شروع و در این استان نیز ختم شد.
جعفر همتی بیان داشت: این استان 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب کرده که علاوه بر این 17 هزار شهید استان های دیگر نیز در اینجا به شهادت رسیده اند.
وی اظهار کرد: در استان کرمانشاه یک هزار و 400 شهید اهل سنت داریم؛ همچنین 800 شهید اهل حق نیز از این استان تقدیم انقلاب شده است.
همتی با بیان اینکه اگر ما در شهرهایمان بمباران نمی داشتیم تعداد شهدا به 220 هزار نفر نمی رسید؛ گفت: در مقابل آمار رسمی کشته های عراقی 900 هزار نفر اعلام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار