خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه با بیان اینکه امروز اسلام هراسی و تندروی به نام دین، جان و مال و زندگی مسلمانان را به چالش کشیده گفت: اکنون رسالت علما و روحانیون بسیار سنگین است و باید با تمام توان در راستای مصلحت دین مبین اسلام تلاش کنند.
کد خبر: ۸۶۴۸۳۱۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از روانسر، ماموستا ملا قادر قادری در مراسم معمم شدن جمعی از طلبه های مدرسه علوم دینی مولوی تایجوزی روانسر افزود: روحانیون باید عارف به مسائل عصر حاضر باشند تا بدانند جامعه را به کجا هدایت می کنند.
وی اظهار کرد: امروز فتوا و موعظه در دنیای اسلام دچار خدشه شده و با نگاهی به کشورهای اطراف در می یابیم که دعوت به دین با دستور آسمانی که پیامبر بزرگوار اسلام بر آن تاکید دارند در بسیاری از موارد انطباق ندارد.
امام جمعه پاوه اظهار داشت: می توانیم در زندگی از پیامبر بزرگوار اسلام پیروی کنیم که پیروزی ما را بیشتر می کند.
ماموستا قادری اظهار داشت: در قرن حاضر اگر جنگ با داعش به پایان برسد و نیرو و تجهیزاتشان از بین برود اما فکر آنها همچنان باقی می ماند که روحانیون باید در این زمینه مردم را آگاه کنند.
وی گفت: باید در مقابل این فکر که آبروی دین اسلام را بر باد داده است بسیار حکیمانه موعظه کنیم.
ماموستا قادری افزود: علما در طول تاریخ زحمات زیادی را متحمل شده اند و با توجه به توطئه های دشمنان دین در مقابله با اسلام ناب، مسلح شدن به علم و آگاهی و به روز بودن دانش بسیار ضروری است.
وی بر لزوم برخورداری علما، روحانیون و طلاب از بصیرت و علم روز تاکید کرد و گفت: طلاب باید در علم اندوزی بسیار کوشا باشند چرا که این مهم از نیازهای اساسی امروز جامعه است.
امام جمعه روانسر نیز گفت: اسلام دین اعتدال، اندیشه، تامل و حکمت است.
ماموستا ملا عبدالله غفوری افزود: موعظه های روحانیون باید حکیمانه و براساس تعقل و اندیشه باشد تا جوانان امروز ایران اسلامی از گزند دشمنان مصون باشند.
وی با قدردانی از امنیت حاکم بر کشور تصریح کرد: امنیت و آسایش جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار ارزشمند است و همه باید قدردان امنیت حاکم بر کشور باشیم.
در این مراسم که روحانیون، علما و شخصیت هایی از اقلیم کردستان عراق، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه حضور داشتند هشت تن از طلبه های مدرسه علوم دینی مولوی تایجوزی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
ارسال نظرات