مدیر کل بنیاد شهید کردستان در مراسم پیش کنگره36 هزار شهید دانش آموز
سلیمانی گفت: بازشناسی یادوخاطره شهدای دانش آموز به نسل جوان باعث حضور عطرآگین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.
کد خبر: ۸۶۴۸۳۷۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی در مراسم پیش کنگره36 هزار دانش آموز شهید که در تالار شهید آوینی کامیاران برگزار می شد در سخنانی اظهار داشت: اشاعه فرهنگ شهادت و بازشناسی یادوخاطره شهدای دانش آموز به نسل جوان باعث حضور عطرآگین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، باید مهم ترین دغدغه مدیران نهادها و مسئولان در این عرصه، زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان باشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان برگزاری یادواره شهدا را از محسنات فرهنگی استان قلمدادنمود و گفت: برپایی کنگره ، همایش و یادواره شهدا که با همت دانش آموزان و اولیای مدارس به صورت پیاپی در استان برگزار می شود خود نشان می دهد که مردمان این دیار با فراگیری درس از شهدا در برابر هرگونه هجمه دشمنان ایستاده اند.

سلیمانی با اشاره به درهم آمیختگی علم و عمل در میدان شهادت خاطرنشان کرد: شهدای دانش آموز با ایمان به خدا و راه روشن اسلام سنگر علم و دانش را رها کرده و در سنگر دفاع مقدس به اسلام خدمت کردند، اینان علم و عمل را باهم درآمیختند تا نگذارند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن جرار بیفتد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان راه حق را راه عشق دانست و عنوان نمود: وجود 36 هزار شهید گواهی بر عشق و علاقه به راه حق است وشهیدان در سنگر علم و دانش در دستان انسان هایی تربیت شدند که این افراد وظایف انبیا الهی را به دوش کشیده و به خوبی وظیفه خویش رابه سرانجام رسانیدند.

ارسال نظرات