رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه شاخص صنعت در سه فصل پیاپی منفی بوده است، گفت: دولت اقدام جدی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی انجام نمی‌دهد و صرفاً به گذراندن روزها مشغول است.
کد خبر: ۸۶۴۸۳۸۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی پورقاضی  با اشاره به اینکه گزارشات آماری سه ماهه پاییز امسال نشان می‌دهد صنعت با رشد منفی 25 روبرو بوده است اظهار داشت: البته شاخص صنعت در سه فصل پیاپی منفی بوده است که این موضوع نشان می‌دهد بخش صنعت وارد رکود شده است.

وی با بیان اینکه امسال ورود کالاهای سرمایه‌ای نیز منفی بوده است، گفت: به نظر می‌رسد دولت اقدام جدی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی انجام نمی‌دهد و صرفاً به گذراندن روزها مشغول است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اضافه کرد: البته سازمان‌های جهانی معتقدند ایران طی سالهای آینده به رشد 4 تا 6 درصدی دست پیدا می‌کند اما باید این نکته را توجه کنیم که مجموعه حاکمیت اراده جدی برای حل مشکلات بخش صنعت نداشته و حتی برخی که به دنبال رانت هستند مانع اجرای سیاست‌های آزاد سازی در بازار می‌شوند.

پورقاضی با اشاره به اینکه در دولت مجموعه‌های متناقضی از صحبت‌ها مطرح می‌شود گفت: باید در نهایت تصمیم جدی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی انجام شود. البته به نظر من آن بخش که به دنبال تحقق این موضوع است در حال تقویت بوده و می‌توانیم به آینده خوشبین باشیم.

ارسال نظرات