خبرهای داغ:
با پیشنهاد کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق صورت گرفت:
دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق از نصب و راه اندازی اولین ایستگاه حفاظت کاتدیک با استفاده از انرژی خورشیدی در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۸۴۷۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ عباس حسین پور در گفت و گو با خبرنگاران درباره فرآیند راه اندازی طراحی و اجرای این سامانه گفت: با پیشنهاد کمیته بهینه سازی مصرف انرژی و همت کارشناسان واحدهای برق، ابزار دقیق، و خوردگی منطقه شمالشرق، اولین ایستگاه حفاظت کاتدیک که انرژی الکتریکی مورد نیاز آن از خورشید تأمین می‌شود، در کاهک سبزوار، نصب و با موفقیت راه اندازی شد.

حسين پور با تقدیر از طراحان و مجریان این طرح؛ یادآرو شد: پیش از این در سیستم حفاظت کاتدیک خطوط لوله از شبکه سراسری برق برای تامین توان سیستم حفاظت کاتدیک خطوط استفاده می‌کردیم، ولی با راه اندازی این سیستم، استفاده از انرژی پاک خورشیدی را جایگزین سیستم قبل نمودیم.

وی استفاده از انرژی‌های پاک برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست عدم احتیاج به خطوط انتقال و توزیع برق، سهولت در نصب، نگهداری و بهره‌برداری و عدم مصرف انرژی‌های فسیلی را از مهمترین مزایای این طرح دانست و گفت: از سوی دیگر برقراری این سیستم صرفه جویی قابل توجهی در مقایسه با نصب تجهیزات برقی داشته و ضمن این که میزان دسترسی و قابلیت اطمینان این سیستم افزایش یافته و احتمال سرقت این سیستم به مراتب کمتر از سیستم‌های قبلی می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها