کارشناس ارشد حوزه سلامت در گفتگو با «بسیج»:

خسارات غیر قابل جبران چهارشنبه سوری/بیشترین مصدومان این شب کودکان هستند

یک کارشناس ارشد حوزه سلامت گفت: یشترین مصدومین این شب کودکان و نوجوانان هستند و اغلب آنان پسر بچه هایی هستند که از روی ناآگاهی و با ترقه ها و بمب های دست ساز دچار حادثه شده اند جراحاتی که اکثرا با درد بسیاری همراه است و بسیار متاثرکننده و در اکثر موارد غیر قابل جبران.
کد خبر: ۸۶۴۸۴۷۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

فاطمه صالحی کارشناس ارشد حوزه سلامت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: چهارشنبه سوری یکی از سنت های دیرینه ایرانیان است که مردم برای ابراز شادمانی از سالی که به خوشی گذشته و نیک بینی و امیدواری نسبت به سالی که می آید به شادی و سرور و پای کوبی و دست افشانی برمی خواستند.

وی افزود: در گذشته چهارشنبه سوری جشن نشاط و شادمانی بود به روشنی پیداست که برگزاری این سنت های زیبا در گذشته تماما برای مردم شادی و تندرستی به همراه داشته است. اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد برگزاری کاملا نادرست آن هستیم به طوری که این شب تبدیل به یک شب رعب انگیز و پراسترس برای بسیاری از افراد شده و بعضا با صدماتی که به بار می آورد خانواده هایی را برای همیشه داغدار کرده است.

صالحی یادآور شد: نکته ی قابل توجه اینکه بیشترین مصدومین این شب کودکان و نوجوانان هستند و اغلب آنان پسر بچه هایی هستند که از روی ناآگاهی و با ترقه ها و بمب های دست ساز دچار حادثه شده اند جراحاتی که اکثرا با درد بسیاری همراه است و بسیار متاثرکننده و در اکثر موارد غیر قابل جبران.

این کارشناس ارشد حوزه سلامت تأکید کرد: در چنین شرایطی مسئولان باید به آگاه سازی و اطلاع رسانی هایی در خصوص مخاطرات مواد محترقه در این ایام بپردازند، مخصوصا در مدارس پسرانه ، مانند دعوت کردن از مسئولین آتش نشانی و یا نشان دادن تصاویر افراد حادثه دیده صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار