"اعزام 550 نفر از شازند در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب"
فرمانده سپاه ناحیه شازند گفت: دشمن به دنبال ضربه‌زدن به جبهه مقاومت بوده تا مانع از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جبهه‌های مقاومت شود ولی یادمان‌های دفاع مقدس یک آوردگاه بزرگ فرهنگی اجتماعی محسوب است که زائران با حضور در این مکان‌های مقدس و خاکریزهای خط مقدم جبهه فرهنگی می‌توانند خود را برای مقابله با جنگ نرم دشمن مهیا سازند.
کد خبر: ۸۶۴۸۵۱۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

سرگرد پاسدار علی رسولی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور این شهرستان اظهار داشت: در آخرین مرحله از اعزام کاروان راهیان نور شازند به مناطق عملیاتی جنوب سه کاروان به استعداد 550 نفر از شازند به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی افزود: فردا 4 دستگاه اتوبوس به استعداد 200 نفر از برادران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند، همچنین 26 اسفندماه 5 دستگاه اتوبوس به استعداد 250 نفر از خواهران و نیز آخرین کاروان در هشتم فروردین ماه سال 95 در قالب 2 دستگاه اتوبوس و به استعداد یک‌صد نفر در قالب کاروان راهیان نور خانوادگی از مناطق عملیاتی در جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه شازند تصریح کرد: این کاروان‌ها قرار است در مدت 4 روز از زیارتگاه‌ها و یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی فتح‌المبین، معراج شهدای اهواز، اروندکنار، شلمچه، طلائیه، هویزه و فکه بازدید می‌کنند.

سرگرد پاسدار رسولی با اشاره به تاثیرگذاری کاروان‌های راهیان نور گفت: کاروان‌های راهیان نور فرصت مناسب و مغتنمی برای تعمیق باورهای انقلاب و ارزش‌های شهدا در بین نسل‌های جوان بوده و این امر به تقویت روحیه ایثار و استکبارستیزی آن‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: یادمان‌های دفاع مقدس یک آوردگاه بزرگ فرهنگی اجتماعی محسوب می‌شوند به گونه‌ای که مردم، به‌ویژه جوانان و نوجوانان با حضور در این مکان‌های مقدس و خاکریزهای خط مقدم جبهه فرهنگی می‌توانند خود را برای مقابله با جنگ نرم دشمن مهیا سازند.

فرمانده سپاه ناحیه شازند تصریح کرد: آشنایی جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها با محورهای عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف حضور كاروان‌های راهیان نور در این مناطق است.

سرگرد پاسدار رسولی ارتقاء معرفت و بصیرت دینی جوانان را از نتایج مهم راهیان نور مطرح کرد و گفت: در این کاروان‌ها حضور روحانیون و راویان نقش مهمی بر عهده دارند چراکه آنان در طول سفر به تبلیغ ارزش‌های اخلاقی و تبیین فرهنگ شهید و شهادت به جوانان می‌پردازند.

وی افزود: در کاروان‌های راهیان نور به تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، جمله ما می‌توانیم، فرهنگ ایثار و شهادت، شرح استعدادها و توانمندی‌های داخلی و همچنین جبهه مقاومت می‌پردازیم، دشمن در بحث نفوذ به دنبال ضربه‌زدن به بحث جبهه مقاومت است چراکه می‌خواهد مانع از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جبهه‌های مقاومت شود.

فرمانده سپاه ناحیه شازند تصریح کرد: فلسفه انقلاب اسلامی اخلاق و مباحث اخلاقی و معنوی بود که نیل به این هدف از مطالبات مقام‌معظم رهبری در تمام عرصه‌های جامعه است از این‌رو کاروان‌های راهیان نور حرکتی عظیم در راستای تبیین دلاورمردی‌های شهدا و حماسه‌های خلق شده است که باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

سرگرد پاسدار رسولی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای کاروان راهیان نور گفت: رزمایش فرهنگی رزمی اردوگاه شهید مسعودیان و نیز زیارت شوش دانیال نبی(ع) در راستای برنامه‌های فرهنگی برای کگاروان راهیان نور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در کنار اعزام این سه کاروان از شهرستان شازند از تاریخ 20 اسفندماه تا 11 فروردین ماه 95 اعزام راهیان نور را در قالب ماشین‌های شخصی خواهیم داشت که تاکنون استقبال خوبی در این زمینه شده چراکه در مناطق عملیاتی از خدمات ارائه شده از سوی سپاه روح‌الله استان مرکزی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات