مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان زنجان:
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان خدابنده تشییع و تدفین می شوند.
کد خبر: ۸۶۴۸۵۵۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: پیکر مطهر این شهیدان عصر شنبه 22 اسفندماه ، ساعت 15 وارد شهرستان خدابنده و روز یکشنبه 23 اسفند ماه در شهرهای سجاس و کرسف این شهرستان تشییع و تدفین می شوند.

علی مهدیخانی افزود: مراسم تشییع شهدا در شهرهای سجاس و کرسف به ترتیب در ساعت های 9:30 صبح و 15:30 عصر برگزار می شود.

وی اظهار کرد: از این چهار شهید تازه تفحص شده، دو شهید در محل پارک ملت شهر سجاس و دو شهید دیگر نیز در بوستان شهر کرسف آرام می گیرند.

مهدیخانی در ادامه تصریح کرد: دو شهید 19 و 20 ساله ای که در شهر کرسف تدفین می شوند، به ترتیب در سال های 62 و 67 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون و در تک دشمن در منطقه زبیدات به فیض شهادت نایل آمدند.

وی در ادامه افزود: دو شهید19 و 23 ساله ای که در شهر سجاس تدفین می شوند به ترتیب در سال های 61و 62 در عملیات محرم، در منطقه شرهانی و عملیات آفندی در منطقه جزیره مجنون به فیض شهادت نایل آمدند.

مهدیخانی افزود: مراسم مشایعت خودرویی پیکرهای مطهر شهدا روز شنبه /22 اسفند/ ساعت 15:30 از روستای مزید آباد شهرستان خدابنده آغاز می شود و در ادامه در میان استقبال مردمی از میدان شهدای شهر قیدار تا مزار شهدای این شهر مشایعت می شوند.

گفتنی است، مراسم شب وداع با شهدا همزمان با شهرهای سجاس و کرسف، شنبه22 اسفند ماه ساعت 20:30، در حسینیه عاشقان ثارالله شهر زنجان و مراسم وداع با شهدا در شهر سجاس در مصلی نماز جمعه و در شهر کرسف در مسجد زینبیه برگزار می شود.

لازم به ذکر است، با ورود پیکرهای مطهر این چهار شهید به استان زنجان، تعداد شهدای گمنام تدفین شده در نقاط مختلف این استان به 51 شهید می رسد.

در زمان حاضر 178 خانواده در این استان هستند که هنوز پیکرهای مطهر شهیدانشان به آغوش آنان بازنگشته است.

ارسال نظرات